• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

گفتگو با برادر مردی که جلوی شهرداری خودسوزی کرد

  • کد خبر : 1334
  • 05 سپتامبر 2018 - 15:29
گفتگو با برادر مردی که جلوی شهرداری خودسوزی کرد

به گزارش مبین۲۴ ، روزنامه شهروند نوشت:  ١٧ سال تلاش مرد میانسال برای افزایش متراژ مغازه‌اش، در نهایت به خودسوزی او در مقابل ساختمان شهرداری ختم شد. او که می‌خواست هر طور شده مغازه‌اش را بزرگتر کند، وقتی بعد از ١٧ سال، با نامه تخلیه از سوی شهرداری مواجه شد و پیگیری‌هایش به نتیجه نرسید، […]

به گزارش مبین۲۴ ، روزنامه شهروند نوشت:  ١٧ سال تلاش مرد میانسال برای افزایش متراژ مغازه‌اش، در نهایت به خودسوزی او در مقابل ساختمان شهرداری ختم شد. او که می‌خواست هر طور شده مغازه‌اش را بزرگتر کند، وقتی بعد از ١٧ سال، با نامه تخلیه از سوی شهرداری مواجه شد و پیگیری‌هایش به نتیجه نرسید، تصمیم گرفت زندگی خود و همسر و فرزندانش را برای همیشه بسوزاند. او مقابل ساختمان شهرداری منطقه ٧ تهران رفت، روی خودش و همسر و فرزندش بنزین ریخت. آتش را روشن کرد و خودش در میان شعله‌های آتش سوخت. این مرد زندگی‌اش را نابود شده می‌دید. برای همین، خودش را در مقابل ساختمان شهرداری به آتش کشید. حالا این مرد با ۴۵ درصد سوختگی روی تخت بیمارستان خوابیده و پزشکان حال او را وخیم اعلام کرده‌اند. برادر کوچکتر این مرد که از همان لحظه نخست در جریان این موضوع قرار داشت، ماجرای ملکی که باعث خودسوزی برادرش شد را در گفت‌وگو با «شهروند» فاش کرد:

        

برادرتان چند ساله است؟

حدودا ۵٠ سال دارد.

شما در جریان تصمیم برادرتان مبنی بر خودسوزی قرار داشتید؟

 نه نمی‌دانستم می‌خواهد خودسوزی کند. فقط وقتی داشت با همسر و فرزندش مقابل ساختمان شهرداری می‌رفت، با من تماس گرفت. گفت همه چیز برایش تمام شده و می‌خواهد برای بار آخر به شهرداری برود. اما نگفت که قصد خودسوزی دارد. من هم به خاطر لحن صدا و صحبت‌هایش نگران شدم و تصمیم گرفتم خودم را به آنجا برسانم.

چرا برادرتان تصمیم به خودسوزی گرفت؟

او چندین سال درگیر ملک تجاری‌اش بود. برادرم یک ملک ویلایی داشت. سال ٨٠ بود که این ملک را خرید. ٢٠ متر ملک برادرم تجاری بود که همان زمان آن را به یک سوپر مارکت تبدیل کرد. ولی از همان سال‌ها برادرم قصد داشت متراژ تجاری ملکش را افزایش دهد. آن زمان برادرم از شهرداری درخواست افزایش متراژ ملک تجاری‌اش را داد. از همان زمان تا الان درگیر این ماجرا بود تا اینکه یک روز پیش از خودسوزی، نامه‌ای از شهرداری آمد و از برادرم درخواست شده بود که ملکش را تخلیه کند.

چرا باید تخلیه می‌کرد؟

این ملک سه مالک داشت. تمام مالک‌ها رضایت داشتند به تغییر کاربری ملک مسکونی؛ برادرم از همه آنها رضایتنامه گرفته بود تا ۴٨ متر مسکونی را به تجاری تبدیل کند. همان زمان کارهایش را هم انجام داد و ۴٠ میلیون تومان پول هم هزینه کرد. اما چند وقت پیش مشخص شد که یکی از مالکان فوت کرده و وارث جدید وکالتنامه را باطل کرد. همین باعث شد که شهرداری نامه تخلیه ملک را برای برادرم بفرستد.

برادرتان فقط ۴٠ میلیون تومان هزینه کرده بود؟

نه. اتفاقا به خاطر همین موضوع بود که برادرم خودسوزی کرد. او در جریان این موضوع علاوه بر ۴٠ میلیون تومانی که آن سال‌ها پول زیادی بود، چند وقت پیش هم ۵٠٠ میلیون تومان پول به شهرداری واریز کرد. برادرم در این ١٧ سال برای تغییر کاربری ۴٨ متر از ملک مسکونی‌اش تلاش زیادی کرده بود. پول زیادی پرداخته بود. او برای جور کردن این ۵٠٠ میلیون تومان تمام سرمایه‌اش را داده بود. حتی طلاها و خودرو و هرچه داشت را هم فروخت و این پول را واریز کرد. اما نامه شهرداری باعث شد که تصور کند زندگی‌اش نابود شده است.

همسر و فرزند برادرتان سالم هستند؟

بله. آنها با اینکه برادرم رویشان بنزین ریخته بود، سالم هستند. گویا هنگام آتش زدن آنها از برادرم فاصله گرفتند، فرزند برادرم را هم یکی از مسئولان شهرداری از بغل برادرم گرفت و از آنجا دورش کرد. ولی برادرم را کسی نتوانست نجات دهد.

حال برادرتان چطور است؟

پزشکان می‌گویند بین ۴٠ تا ۵٠ درصد سوختگی دارد. حالش خوب نیست ولی امیدواریم که بهتر شود.

شما شهرداری را مقصر این حادثه می‌دانید؟

نمی‌دانم مقصر کیست ولی می‌دانم که برادرم ١٧ سال تلاش کرد و کلی هم هزینه انجام داد. او برای جور کردن این پول‌ها تمام زندگی‌اش را فروخت. الان تنها از خدا می‌خواهم برای برادرم هیچ اتفاقی نیفتد.

** بهبود مصدوم قطعی است

این در حالی است که خجسته، مدیر اورژانس شرکت شهر سالم در تشریح وضعیت جسمانی این مرد اعلام کرد که بهبودی وی قطعی است. او در این‌باره گفت: «شرکت شهر سالم ١۵ سالی می‌شود که در ساختمان مرکزی شهرداری تهران دارای پایگاه است. بلافاصله پس از خودسوزی این فرد، وی با آمبولانس به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری منتقل شد. در اورژانس اقدامات اولیه برای این فرد انجام شد. وی پس از پذیرش و انجام اقدامات اولیه، در آی‌سی‌یو بستری شد که عوامل اورژانس شرکت شهر سالم تا این مرحله در کنار فرد حضور داشتند.»

خجسته در تشریح میزان سوختگی این فرد گفت: «مرد ۵٠ ساله دچار سوختگی ۴۵ درصدی و از نوع درجه دو و سه و همچنین درجه یک شده است. صورت وی مختصری سوخته، اما سینه، شکم و پاها تا زانو سوخته است. این فرد سوختگی‌های عمیق دارد، اما حالت زغالی پیدا نکرده است، بنابراین قطعا بهبود پیدا می‌کند، اما ممکن است روند بهبودی وی طولانی شود و در جریان روند بهبود با توجه به احتمال عفونت، نیاز به جراحی داشته باشد. این فرد دچار سوختگی تنفسی ناشی از بخارات بنزین نشده بنابراین سیستم تنفسی وی سالم است.»

** دستور شهردار برای رسیدگی سریع به این حادثه

محمدعلی افشانی، شهردار تهران، بلافاصله بعد از این حادثه به معاونت امور هماهنگی و مناطق، سازمان بازرسی و شهردار منطقه ٢ دستور رسیدگی سریع به این مسأله را داد. در این میان در حالی که تصور می‌شد این حادثه به دلیل فشارهای صورت‌گرفته از طریق شهرداری منطقه ۲ در شهرک مخابرات نسبت به مغازه‌ این مرد رخ داده است، اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی صبح دیروز خود تأکید بر روشن شدن موضوع کردند و قرار بر این شد که افشین حبیب‌زاده، معاون نظارت شورای شهر تهران ابعاد این حادثه را بررسی و گزارش آن را در صحن شورا ارائه کند.

در همین زمینه رسول کشت‌پور، شهردار منطقه ٢ گفت: «پس از بررسی‌های به عمل آمده، روشن شد ملک مورد مناقشه یک خانه ویلایی دو طبقه است که فرد خودسوزی‌کرده مالک طبقه همکف این خانه بوده است. این فرد نسبت به تغییر کاربری و ساخت ٢ باب مغازه تجاری در پارکینگ ملک مزبور در سال‌های گذشته اقدام کرده است.

شهرداری منطقه ۲ هم در سال گذشته یعنی ٣٠ بهمن سال ٩۵، نسبت به تنظیم صورتجلسه شورای معماری درخصوص تثبیت دو واحد تجاری در همکف مشروط به اخذ تعهد محضری از مالکان مشاعی و پاسخگویی به شاکیان احتمالی و تعهد تأمین پارکینگ اقدام کرده است. ۲۳ اردیبهشت سال جاری نیز یکی از مالکان مشاعی نسبت به تغییر کاربری طی نامه شماره ۱۲۵۰۷ اعتراض و شهرداری متعاقبا برابر مقررات به مالک واحدهای تجاری نسبت به صدور اخطاریه مبنی بر ارایه رضایتنامه محضری از سایر ساکنان مشاعی اقدام کرده است.

سپس با ادعای وکیل فرد مورد نظر مبنی بر دارا بودن وکالتنامه توافق از مالک اصلی، اداره حقوقی شهرداری منطقه ۲ طی نامه شماره ۳۴۹۱۹ مورخ ۳ مرداد سال جاری اعتبار وکالتنامه مزبور را استعلام می‌کند که در پاسخ به آن طی نامه شماره ۴۲۲۱۴ روز ۲۳ مرداد ۹۷ انقضای این وکالتنامه به علت فوت موکل اعلام می‌شود. همچنین معاونت شهرسازی این منطقه طی نامه شماره ۴۵۸۹۵ مورخ اول شهریور ۹۷ به شهردار ناحیه ۹ اعلام می‌کند نظر به اینکه ذینفعان ملک تاکنون نسبت به گرفتن اجازه‌نامه نسبت به بهره‌برداری از طبقه همکف اقدام نکرده‌اند، هرگونه بهره‌برداری از طبقه همکف بدون مجوز اعلام شده و ناحیه مربوطه نیز صرفا نسبت به صدور اخطار اقدام می‌کند.»

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=1334

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.