• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

۶۰۰ نفر عضو پارلمان اصلاحات خواهند شد

  • کد خبر : 1316
  • 29 آگوست 2018 - 13:19
۶۰۰ نفر عضو پارلمان اصلاحات خواهند شد

علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»: بحث پارلمان اصلاحات مدت زمان زیادی است که مطرح شده و توسط آقایان کواکبیان، کمالی وچندتن از دبیران کل احزاب، پیگیری می‌شود.   راجع به پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مفصل صحبت و در نهایت راجع به آن رای‌گیری شد و رای […]

علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بحث پارلمان اصلاحات مدت زمان زیادی است که مطرح شده و توسط آقایان کواکبیان، کمالی وچندتن از دبیران کل احزاب، پیگیری می‌شود.

 

راجع به پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مفصل صحبت و در نهایت راجع به آن رای‌گیری شد و رای هم آورد که پارلمان اصلاحات تشکیل شود و جای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را بگیرد.

 

بنابر پیشنهادی که شده است پارلمان اصلاحات ۶۰۰ نفر عضو دارد که ۲۹۰ نفر از آنها متناظر با نمایندگان مجلس است. یعنی از حوزه‌های موجود به تعدادی که نماینده دارد اصلاح‌طلبانی انتخاب می‌شوند و وارد پارلمان اصلاحات می‌شوند.

 

بخشی از این ۶۰۰ نفر سهمیه احزاب گوناگون هستند و بخش دیگر چهره‌های حقیقی شامل وزرا، استانداران و سایر مسئولان عالی رتبه ادوار گوناگون هستند و سهمی هم خود آقای خاتمی دارند.

 

کلیت بحث پارلمان اصلاحان توسط حزب کارگزاران تایید شده است و در برخی مسائل جزئی اختلاف نظرهایی وجود دارد که راجع به آن هنوز مشغول گفت‌وگو هستیم.

 

خود احزاب فعال اصلاح‌طلب، آقای خاتمی و کسانی که پشتیبان شورای عالی اصلاحات هستند، کمک خواهند کرد تا پارلمان اصلاحات تشکیل شود.

 

این پارلمان نقش مقطعی دارد و بیشتر با کارویژه انتخابات تشکیل جلسه خواهد داد و لیست‌های انتخاباتی را این پارلمان خواهد بست.

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=1316

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.