• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

۹۷ درصد از مصوبات دولت در زلزله کرمانشاه اجرایی شد

  • کد خبر : 1024
  • 20 می 2018 - 14:51

به گزارش پایگاه خبری مبین ۲۴ به نقل پایگاه خبری دولت در حالی که حدود ۶ ماه از زلزله ۷.۳ ریشتری کرمانشاه می گذرد، گزارش ها نشان می دهد ۹۷ درصد از مصوبات دولت در این زلزله اجرایی شده است.  بر اثر این زلزله ۱۲ هزار خانه روستایی و ۸ هزار خانه شهری به صورت […]

به گزارش پایگاه خبری مبین ۲۴ به نقل پایگاه خبری دولت

در حالی که حدود ۶ ماه از زلزله ۷.۳ ریشتری کرمانشاه می گذرد، گزارش ها نشان می دهد ۹۷ درصد از مصوبات دولت در این زلزله اجرایی شده است.  بر اثر این زلزله ۱۲ هزار خانه روستایی و ۸ هزار خانه شهری به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شد و بررسی ها نشان می دهد که در حال حاضر روند ساخت این خانه ها با سرعت در حال انجام است که این روند در مقایسه با سایر زلزله های کشورمان عملکردی  بی سابقه محسوب می  شود. بر اساس اعلام مسئولان، نوسازی خانه های روستایی تا شهریور ماه امسال و خانه های شهری تا سال آینده به پایان می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بلافاصله بعد از این زلزله دولت در کوتاه ترین زمان  پنج هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض، وام مسکن، وام اشتغالزایی، اعتبارات زیرساختی تامین اعتبار کرد و هم اکنون بر اساس آخرین گزارش ها در مجموع  از ۴۰۱ مصوبه شورای هماهنگی بحران، ۹۷ درصد آن  اجرایی شده است.

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در این باره گفت که در هیچ زلزله ای این سرعت عمل در مصوبات دولت وجود نداشته است. مهرداد سالاری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به سرعت عمل دولت برای اجرای مصوبات زلزله، مبلغ اختصاص داده شده به زلزله کرمانشاه در مقایسه با زلزله های مناطق دیگر در کشور را باورنکردنی اعلام کرد.

 

*اقدامات دولت حوزه خدمات رسانی

اقدامات دولت در زلزله کرمانشاه در دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت صورت گرفته است و  عملیات اسکان موقت که ۴۵ روزه تمام شد در ردیف اقدامات کوتاه مدت برای ساماندهی وضعیت زلزله زدگان بوده است.   بر اساس آخرین گزارش ها مجموع تعداد برق رسانی به چادرها و کانکس ها ۴۵۳۵۰واحد،  تعداد مصدومین تحت درمان قرار گرفته  ۸۷۱۷ نفر،  تعداد خدمات گیرندگان از تیم های حمایت روانی اجتماعی و فرهنگی ۱۲۴۹۵۰ نفر،  خدمات بهداشتی و درمانی ۲۳۴۸۳ مورد بوده است. همچنین ۵۶۹  تیم عملیاتی امداد و نجات اعزام شد.

تحویل۴۵۵ کلاس های درس پیش ساخته و  نوسازی ۱۸۷ کلاس مدرسه از  دیگر اقدامات دولت در حوزه خدمات رسانی در زلزله کرمانشاه بوده است.  مجموع آمار عقد تفاهم نامه جهت ساخت اماکن آموزشی ۶۴۷ کلاس، جمع خسارت پرداخت شده بابت تلفات دام ۱۲۲۰۸۲ میلیون ریال و جمع سرویس بهداشتی و حمام نصب شده در مناطق شهری  و روستایی ۴۱۰۵ واحد بوده است.

 

*اقدامات دولت در حوزه اسکان

جمع کل کانکس های تحویل داده شده به مردم ۱۵۸۰۰ دستگاه بوده است و دولت این کانکس ها را مجموعا از ارتش، سپاه و بنیاد خریداری کرده است.  مجموع تعداد کمک های پرداختی دولت در قالب کمک اجاره بها ۵۳۶۰ فقره، مجموع تعداد واحدهای مسکونی و تجاری نیازمند بازسازی و تعمیر ۹۶۷۶۴ واحد،  تعداد آواربرداری انجام شده در مناطق شهری و روستایی ۱۹۲۲۳ واحد،  تعداد سقف برپاشده در مناطق شهری و روستایی ۴۵۱۳ واحد،  تعداد عملیات تعمیری به انجام رسیده در مناطق شهری و روستایی ۲۳۱۹۰ واحد،  مجموع پرونده های معرفی شده به بانک در مناطق شهری و روستایی  ۷۲۷۴۵ واحد،  تعداد تسهیلات پرداخت شده برای احداث و تعمیر در مناطق شهری و روستایی ۴۸۷۹۳ فقره و آمار پرداخت کمک های بلاعوض بابت احداث و تعمیر در مناطق شهری و روستایی ۱۶۷۳۸ فقره بوده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=1024

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.