• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

مصلحت نظام ما، ایجاب می کند که نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم/ اصلاح طلبی را با اصلاح طلبان یکی نگیریم

  • کد خبر : 979
  • 21 ژانویه 2018 - 22:24

سیدمحمد خاتمی در دیدار با اعضای انجمن مدرسین دانشگاهها بیان کرد: ?در وقایع اخیر، اجماع خیلی مبارکی در این موضوع ایجاد شد که مردم مطالباتی دارند و مطالبات آنها برآورده نشده است. ?جمهوری اسلامی حاصل انقلاب ماست و ما از جمهوری اسلامی در برابر هر موضوع دیگری دفاع می کنیم؛ نه جامعه ما تاب براندازی […]

سیدمحمد خاتمی در دیدار با اعضای انجمن مدرسین دانشگاهها بیان کرد:

?در وقایع اخیر، اجماع خیلی مبارکی در این موضوع ایجاد شد که مردم مطالباتی دارند و مطالبات آنها برآورده نشده است.

?جمهوری اسلامی حاصل انقلاب ماست و ما از جمهوری اسلامی در برابر هر موضوع دیگری دفاع می کنیم؛ نه جامعه ما تاب براندازی و آشوب و انقلاب دیگری دارد و نه به صلاح این کشور است و نه طبع جامعه ما می پذیرد.

?مصلحت نظام ما، جامعه ما، تاریخ و موقعیت استراتژیک و مادی و معنوی ما ایجاب می کند که نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم یعنی جمهوریت داشته باشیم و از اسلام بهره گرفته باشیم؛ اسلام متناسب با جمهوری.

?زمانی من از دموکراسی دینی سخن گفتم که این ترکیب را اصلاح کرده ام و می گویم دموکراسی سازگار با دین. این معنای سازگاری، دوسویه است و اگر می گوییم دموکراسی سازگار با دین، دین را هم باید به گونه ای درک کنیم که با معیارهای دموکراتیک سازگار باشد.

?اصلاح طلبی را با اصلاح طلبان یکی نگیریم بلکه آن اصلاح طلبی تاریخی را به عنوان ملاک در نظر بگیریم که میزان اصلاح طلبی تشکلها با آن سنجیده می شود.

?بسیاری از روشنفکران ما نوسازی اقتصاد و صنعت و… را بر آزادی مقدم دانستند، غافل از اینکه توسعه اگر همه جانبه نباشد، ناموفق می شود و نه تنها نوسازی ایجاد نمی شود بلکه آزادی و عدالت هم از بین می رود. چه رسد به این که آن قدرت مرکزی را بیگانگان روی کار آورده باشند یا لااقل مؤید آن باشند.

?جمهوری اسلامی می خواهیم که در آن فساد نیست و فساد نیز فقط فساد مادی نیست.

?منشا آنچه در جامعه ما رخ داد، بروز نارضایتی و بروز نوعی بی اعتمادی جامعه به حاکمان و جریاناتی است که در نظام هستند اعم از اصلاح طلبان و دیگران؛ یعنی توقعات برآورده نشده است.

?جوانانی که حتی شعارهای تند و ساختارشکنانه می دادند، برانداز نبودند اینها اعتراض داشتند؛ «آشغال» و «آشوب طلب» نبودند بلکه جوانانی بودند که احساساتشان غلبه کرده البته این را باید در نظر بگیریم که آمریکا و اسراییل و آنهایی که دستشان به خون مردم با ترور آغشته است و آنهایی که مردم با انقلاب آنها را بیرون راندند، در این جریان آمدند وسط صحنه و سوءاستفده کردند و این سبب شد که اکثریت جامعه ناراضی ما خودشان را کنار بکشند.

?تشکیلات اطلاع رسانی و تبلیغاتی بخصوص در صداوسیما باید تغییر کند؛ دائما مردم می بینند از آنجا نفرت پراکنی صورت می گیرد و به نفع برخی جریانات با پایگاه های ضعیف، بدترین تخریبها صورت می گیرد و اطلاعات یک طرفه به مردم عرضه می شود. بیایند به جای نفرت پراکنی و ایجاد فضای تنگ که لج مردم را در مسایل در می آورد، بحث گفت وگو را مطرح کنند و قضاوت را به مردم بسپارند.

?اصلاحات باید مرز خود را بدون رودربایستی با برانداز و ضدانقلاب مشخص کند که بحمدالله مشخص کرده است. ما با مردم و درون نظام هستیم و در عین حال خواستار اصلاحات در همه شؤون نظام هستیم.

?اصلاح طلبان باید بیش از همه خود را نماینده مردم و مطالبات بحق مردم بدانند و نباید حمایت از دولت موجب شود اصلاح طلبان از پافشاری بر پیگیری مطالبات بحق مردم و رفع مشکلات و احقاق حقوق مردم غافل شوند

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=979

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.