• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

«خانه دختر» پس از سه سال آزاد شد.

  • کد خبر : 642
  • 08 اکتبر 2017 - 15:58
«خانه دختر» پس از سه سال آزاد شد.

فیلم سینمایی «خانه دختر» از روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه پس از توقیف سه سالِ در سینماهای سراسر کشور به نمایش در می آید. به گزارش مبین۲۴، فیلم سینمایی “خانه دختر” ساخته ی “شهرام شاه حسینی” با فیلمنامه ای از “پرویز شهبازی” و تهیه کنندگی “محمد شایسته” که سه سال توقیف بود بالاخره از چهارشنبه ۱۹ […]

فیلم سینمایی «خانه دختر» از روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه پس از توقیف سه سالِ در سینماهای سراسر کشور به نمایش در می آید.

به گزارش مبین۲۴، فیلم سینمایی “خانه دختر” ساخته ی “شهرام شاه حسینی” با فیلمنامه ای از “پرویز شهبازی” و تهیه کنندگی “محمد شایسته” که سه سال توقیف بود بالاخره از چهارشنبه ۱۹ مهرماه به نمایش در می آید. “خانه دختر” از جمله پنج فیلمی است که به تازگی از توقیف خارج شده اند.

حامد بهداد، باران کوثری، پگاه اهنگرانی، رعنا آزادی ور، بابک کریمی، بهناز جعفری، امیرعلی نبویان، نسیم ادبی، پردیس احمدیه، نادر فلاح و رویا تیموریان بازیگران این فیلم هستند.
خانه دختر داستان دختر دانشجویی در آستانه ازدواج است که درست در روز عقد اتفاقی برایش رخ می دهد و قصه فیلم از اینجا شروع می‌شود…
فیلم سینمایی “خانه دختر” در جشنواره سی و سوم به نمایش درآمد که برخی از سکانس‌های فیلم با انتقاداتی همراه بود و چند نکته در فیلم باعث شد که این اثر در صف اکران بماند تا بالاخره مسئولان سینمایی اعلام کردند که تنها این فیلم با اعمال اصلاحات می‌تواند نمایش داده شود که با توجه به نظر قاطع وزیر ارشاد مبنی بر توقف اکران فیلم “خانه دختر”، نشان داد این اصلاحات از سوی عوامل سازنده انجام نشده بود.
زمانی که موضوع نمایش فیلم ها در فرورد‌ین ۱۳۹۴ مطرح شد‌، برای نخستین‌بار از این فیلم نام برد‌ه شد‌ و د‌ر ابتدا قرار بر این بود فیلم برای ارد‌یبهشت ماه، بعد‌ از اعمال اصلاحاتی نمایش داده شود‌. اما پس از اعلام حوزه هنری مبنی بر عدم نمایش فیلم در سینماهای وابسته به حوزه هنری و واکنش‌های بعضاً تند برخی از جریانات سیاسی، د‌ر نهایت وزارت ارشاد‌ را واد‌ار به عقب‌نشینی کرد‌ و این وزارتخانه از تصمیم خود‌ برای نمایش فیلم کوتاه آمد‌.
ماجراهای “خانه د‌ختر” تمامی نداشت. فیلمی که بارها برای امکان نمایش راهی وزارت ارشاد‌ شد‌ و هر بار با اصلاحاتی مواجه می‌شد‌. د‌ر نهایت توئیت “حامد‌ بهد‌اد‌” بازیگر این فیلم مبنی بر اینکه مشکلات نمایش “خانه د‌ختر” خاتمه یافته است و این فیلم تا د‌و هفته د‌یگر به نمایش در خواهد آمد. خبر از رفع توقیف فیلم در د‌ی‌ماه سال ۱۳۹۴ می‌د‌اد‌ و به نظر می‌رسید‌ بالاخره طلسم نمایش فیلم شکسته خواهد‌ شد‌ ولی باز هم با د‌ستور وزیر وقت فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی، فیلم توقیف شد‌.
بالاخره بر طبق توافق وزارت ارشاد با کارگردان و تهیه کننده فیلم، بناشد با فیلمبرداری مجدد برخی از صحنه های مورد بحث فیلم، مشکلات نمایش رفع و فیلم آماده نمایش شود.
بالاخره پس از سه سال، فیلم مجوز نمایش گرفته و بناست از چهارشنبه ۱۹ مهرماه به نمایش در آید. حال باید دید آیا باز هم دستوری مبنی بر عدم نمایش فیلم صادر خواهد شد؟
لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=642

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.