• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

نباید بیش از حد نسبت به استقلال اقلیم کردستان حساسیت نشان دهیم

  • کد خبر : 475
  • 26 سپتامبر 2017 - 16:01
نباید بیش از حد نسبت به استقلال اقلیم کردستان حساسیت نشان دهیم

به گزارش مبین ۲۴ علی مطهری در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درباره موضوع برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان اعلام کرد: ?بهتر بود تلاش بیشتری می‌کردیم تا این اتفاق نمی‌افتاد اما حال که همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان برگزار شده و به نظر می‌رسد رای نیز […]

به گزارش مبین ۲۴ علی مطهری در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درباره موضوع برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان اعلام کرد:

?بهتر بود تلاش بیشتری می‌کردیم تا این اتفاق نمی‌افتاد اما حال که همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان برگزار شده و به نظر می‌رسد رای نیز خواهد آورد نباید بیش از حد حساسیت نشان دهیم.

? مشخص است که کردها از همه‌پرسی استقلال کردستان حمایت می‌کنند. اما برگزاری این همه پرسی لزوما به معنای استقلال اقلیم نیست. بلکه مراحلی دارد که حتی اگر قرار به انجام باشد دو تا سه سال به طول می‌انجامد بنابراین لازم نیست بیش از حد حساسیت نشان دهیم بلکه باید مردم کردستان عراق را قانع کنیم که استقلال اقلیم به صلاح‌شان نیست.

?اقداماتی انجام شده و مقاماتی از سوی ایران از جمله سردار سلیمانی به منطقه رفته و هشدارهای لازم را داده‌اند اما نباید فراموش کنیم که این طرحی بین‌المللی است که با مدیریت آمریکا و اسرائیل در حال انجام است.

?به نظر می‌رسد آمریکا به ظاهر می‌گوید با استقلال کردستان عراق مخالف است. همچنین در مورد موضع‌گیری ترکیه نیز نمی‌توان با اطمینان قضاوت کرد اما آنچه مسلم است این است که ما نباید با حساسیت نابجا، موضع‌گیری سخت کنیم بلکه باید با مردم آنجا صحبت کنیم و قانع‌شان کنیم که این اقدام به صلاحشان نیست همچنین باید دقت کنیم که اقدامات خشونت آمیز نیز لزوما به صلاح نیست.

❓نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره بازداشت برخی روزنامه‌نگاران از جمله ساسان آقایی و یغما فشخامی گفت:

?مواردی از این دست که به ما مراجعه می‌کنند را از طریق ومراجع مربوطه پیگیری می‌کنیم.

❓ در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در مورد اعتراضات کارگری و بازداشت برخی فعالان این حوزه گفت:

?در مورد آقای شهابی در جریان موضوع هستم و تا حدی مطلع شده‌ام. وظیفه ما به عنوان نمایندگان این است که موضوعات را به نهادهای مربوطه منتقل کرده و از حقوق مردم دفاع کنیم و از آنها بخواهیم که در این رابطه توضیح بدهند و سخت‌گیری نکنند.

? قرار نیست این افراد به دستور ما آزاد شوند. بلکه ما صرفا پیگیری می‌کنیم و در مواردی نیز پاسخ‌هایی دریافت می‌کنیم و اطلاعاتی به دست می‌آوریم که بعضا با آنچه درباره این افراد در رسانه‌ها منعکس شده متفاوت است.

?موضوع مهم این است که نباید با منتقدان و معترضان برخوردی سخت شود؛چرا که این کار ضرورت ندارد و با چند اعتراض نظام به خطر نمی‌افتد بنابراین باید این رویکرد را اصلاح کنیم.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=475

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.