• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

جشنی که جشن نبود…

  • کد خبر : 168
  • 19 سپتامبر 2017 - 2:43
جشنی که جشن نبود…

هر سال در ۲۱ مهرماه به همت سید محمود دعایی و برخی از دوستداران سید محمد خاتمی مراسم  زادروزشان برگزار می‌شود، امسال به دلیل تقارن ۲۱ مهرماه با ایام ماه محرم، دوستداران ایشان  تصمیم گرفتند دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ گرد هم‌آیند و در دفتر سید محمد خاتمی زادروز او را جشن بگیرند. در این مراسم […]

هر سال در ۲۱ مهرماه به همت سید محمود دعایی و برخی از دوستداران سید محمد خاتمی مراسم  زادروزشان برگزار می‌شود، امسال به دلیل تقارن ۲۱ مهرماه با ایام ماه محرم، دوستداران ایشان  تصمیم گرفتند دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ گرد هم‌آیند و در دفتر سید محمد خاتمی زادروز او را جشن بگیرند.

در این مراسم سید محمد خاتمی سخنان کوتاهی را بیان کردند:
«به دلیل تقارن سالروز تولد با محرم این لطف بزرگ جناب آقای دعایی به صورت دیگری شامل حال بنده بشود، البته اینجا جشن نیست ما جشن هم نداریم.در دنیایی که از دیوار و آسمانش آتش و خون و ستم می‌بارد هیچ جا برای جشن و شادی وجود ندارد، نه برای تولد نه برای مراسم و مناسبت‌های دیگر. امروز ما شاهد مرگ انسان و انسانیت و اخلاق در اطراف خودمان، در کشورهای مختلف، در اروپا و در آمریکا هستیم.
ترور، کشتار، درگیری، ستیز و اینک در میانمار که واقعاً انسان تعجب می‌کند که چطور دل انسان‌هایی میاد که با زنان، کودکان و مردان اینطور رفتار کنند. و جهان هم تقریباً ساکت است. ما اگر بناست جشن بگیریم باید مراسم عزای انسان بگیریم نه جشن برای امور دیگر. خوشحالم که این جمع و این جلسه با نام و نامی شعر و ادبیات ایران و با یاد شاعر بزرگ ایران شهریار مزین شد و نیز چند روزی بیشتر از عید سعید غدیر خم نمی‌گذرد و ما این شادی‌هامان را نثار این روزها و مناسبت‌های بزرگ می‌کنیم. البته از جهتی من شادم که توفیق پیدا شد خدمت عزیزان و بزرگوارانی که  دوستشان دارم و به همه آنها ارادت دارم، برسم. مجدداً از جناب آقای دعایی تشکر می‌کنم.»

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=168

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.