• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

۲۹۴ نفر از اغتشاشگران در استان مرکزی به زندان معرفی شدند

  • کد خبر : 956
  • 04 ژانویه 2018 - 14:18

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: در روز نهم دی ماه سال جاری سه شهرستان استان مرکزی اراک، ساوه و دلیجان تجمعات اعتراضی داشت که تا اواسط شب بدون کوچکترین درگیری در ساوه و دلیجان به پایان رسید. تا حوالی ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه نهم دی ماه تجمعات سه شهرستان استان مرکزی برگزار و تجمع‌کنندگان […]

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد:

در روز نهم دی ماه سال جاری سه شهرستان استان مرکزی اراک، ساوه و دلیجان تجمعات اعتراضی داشت که تا اواسط شب بدون کوچکترین درگیری در ساوه و دلیجان به پایان رسید.

تا حوالی ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه نهم دی ماه تجمعات سه شهرستان استان مرکزی برگزار و تجمع‌کنندگان متفرق شدند، تا قبل از تخریب اموال عمومی و حمله به بانک‌ها شرایط آرامی در شهرستان‌های استان حاکم بود، اما پس از تخریب و اغتشاش توسط معترضان، نیروی انتظامی ملزم به ورود، برخورد و کنترل شرایط شد.

براساس اغتشاش و حمله به بانک‌ها و اموال عمومی در نهم دی ماه ۷۱ نفر مرد، ۹ زن و ۱۴ نوجوان کمتر از ۱۸ سال در اراک، ۱۵ مرد و یک خانم در ساوه دستگیر شدند و در دلیجان نیز ۴ مورد دستگیری گزارش شد.

در این دستگیری‌ها چهار لیدر و رهبر معترضان که غیر بومی بودند نیز دستگیر شدند، متاسفانه تخریب بانک‌ها و اموال عمومی سبب ورود نیروی انتظامی و منجر به درگیری شد که تعدادی از نیروهای انتظامی مجروح و حتی فرماندهی انتظامی شهرستان ساوه نیز دچار شکستگی از ناحیه سر شد.

در شب دوم تجمعات که درگیری و تخریب از سوی اغتشاشگران همچنان ادامه یافت، ۷۹ نفر در شهرستان ساوه بازداشت شدند و ۱۷ نوجوان کمتر از ۱۸ سال نیز دستگیر شدند، در اراک ۱۴۵ مرد، ۵ زن و ۳۰ نوجوان کمتر از ۱۸ سال دستگیر شدند و در شهرستان دلیجان نیز اقدامات نیروی انتظامی به دستگیری ۶ نفر انجامید.

۲۹۴ نفر با صدور قرار به زندان معرفی شدند که از این تعداد ۳ نفر کمتر از ۱۸ سال است که پس از اتمام تحقیقات اگر مشکلی نباشد، آزاد می‌شوند.

افراد معرفی شده به زندان شامل ۱۱۶ نفر در ساوه، ۱۶۴ نفر در اراک، ۹ نفر در دلیجان، ۲ نفر در خمین و سه نفر خانم بوده‌اند.

در شب اول اغتشاشات سه نیروی انتظامی و در شب دوم چهار نیروی انتظامی مضروب و مجروح شدند.

بیش از ۵۰ نفر از بازداشت‌شدگان روز سه شنبه آزاد شدند، در اغتشاشات اخیر ۲۶ بانک در اراک، ۹ بانک در ساوه، هشت مورد اماکن دولتی، ۲ مسجد و تعداد خودرو دچار خسارت شدند و همچنین به مصلی شهر خمین نیز تعرض شد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=956

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.