• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

برای هر شرایطی آماده ایم؛ ضرر خروج از برجام صد درصد متوجه آمریکاست

  • کد خبر : 244
  • 19 سپتامبر 2017 - 20:55
برای هر شرایطی آماده ایم؛ ضرر خروج از برجام صد درصد متوجه آمریکاست

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه روز دوشنبه به وقت محلی نیویورک در این دیدار گفت: ?ملت ایران در ۲۹ اردیبهشت در انتخاباتی رقابتی، بسیار شکوهمند و پرشور، با شرکت ۷۳ درصد واجدین شرایط، به دنیا نشان دادند که ایران بر مبنای اراده مردم و دمکراسی اداره می شود. ?مردم نظرات خودشان را در […]

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه روز دوشنبه به وقت محلی نیویورک در این دیدار گفت:

?ملت ایران در ۲۹ اردیبهشت در انتخاباتی رقابتی، بسیار شکوهمند و پرشور، با شرکت ۷۳ درصد واجدین شرایط، به دنیا نشان دادند که ایران بر مبنای اراده مردم و دمکراسی اداره می شود.

?مردم نظرات خودشان را در این انتخابات به صراحت بیان کردند، مردم ایران خواهان روابطی بسیار خوب با کشورهای مختلف جهان هستند و می‌خواهند در سایه این روابط خوب و همکاری سازنده ، کشور خودشان را بسازند.

?مهم‌ترین هدف مردم ما ساخت کشور و رفاه عمومی است، مهمترین برنامه‌ای که این دولت در انتخابات وعده آن را به مردم داد، مبارزه با فقر، رشد اقتصادی و همچنین تعامل سازنده و گسترده با جهان بود.

?امروز هم اگر در منطقه ما و دیگر مناطق جهان مشکلات و معضلاتی وجود دارد راه‌حل آن را نه تهدید، نه تحریم و نه جنگ، بلکه راه‌حل آن را دمکراسی، آراء و نظرات مردم و میز مذاکره و تبادل نظرات و منطق‌ها و رسیدن به یک راه‌حل می دانیم.

?معتقدیم اگر صاحبان توافقی که از طریق منطق و مذاکره به دست آمده، آن را حفظ نکنند و عهدی که بسته‌اند زیر پا بگذارند، این به معنای آن است که دیگر هیچ کس به دیپلماسی و مذاکره اعتماد نکند.

?اگر بنا شد توافقات بین‌المللی بر مبنای خوشآیند یک فرد زیر پا گذاشته شود پس به قول ما ایرانی‌ها سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. یعنی هیچ‌کس دیگر هیچ راهی را برای حل مشکلات از طریق دیپلماسی نمی‌بیند. این به معنای دعوت دنیا به هرج و مرج ، زورآزمایی و قدرت نظامی است.

?اینکه اگر آمریکا از تعهد خارج شود، ایران چه خواهد کرد، در زمان مشخص خودش، آن وقت خواهیم گفت چه خواهد کرد. طرق مختلفی وجود دارد نسبت به آن طرق مختلف در کشور بحث کردیم. در برخی از موارد تصمیم‌گیری کردیم.
دکتر روحانی اضافه کرد: راه‌حل هایی پیش پای ما وجود دارد و نگران هیچ چیزی نیستیم، به دلیل اینکه همواره اتکاء ما بر مردم بوده و در این زمینه اتفاقاً همه مردم متحد خواهند بود. آمریکا امروز کشوری است که با خروجش از این پیمان، کل ملت ایران را کاملاً متحد می‌کند و همه جهانیان خواهند دید، آن کسی که تعهد، قانون بین‌المللی و اخلاق را زیر پا گذاشته، چه کسی خواهد بود. بنابراین هیچ ضرری نخواهیم کرد و این ضرر ۱۰۰ درصد متوجه آمریکاست و ما برای هر شرایطی خودمان را آماده کردیم و مشکلی نخواهیم داشت.

?اینکه آیا ایران درباره سایر مسایل حاضر است با آمریکا یا دیگران مذاکره کند، راه‌حلش همین موضوع برجام است. رهبر معظم انقلاب رسماً اعلام کرده اند که معیار اعتماد ما به آمریکا، همین توافق هسته‌ای خواهد بود. اگر آمریکایی‌ها به این توافق به طور کامل عمل کنند، به این معناست که می‌شود به این کشور اعتماد کرد و می‌توانیم بعداً درباره موضوعات دیگر هم با آمریکا صحبت کنیم اما اگر آمریکا تخلف کرد معلوم است مذاکره با آمریکا درباره موضوعات دیگر هم ثمره و فایده‌ای نخواهد داشت.

?امروز شهرهای بزرگ سوریه از دست تروریست‌ها آزاد شده و ۸۵ درصد خاک سوریه در اختیار دولت مرکزی و در اختیار دولت دمشق است. بقیه این سرزمین هم قدم به قدم آزاد خواهد شد. البته این به آن معنا نیست که همه مشکلات سوریه تمام می‌شود و مبارزه با تروریسم پایان می‌پذیرد.

?خطر این است که تروریست‌ها وقتی از خاک عراق بیرون رانده شوند و در سوریه هم از خاک این کشور بیرون رانده شوند اینها به کجا خواهند رفت؟ به کدام کشور خواهند رفت؟ و در کشورهای مختلف چه مشکلاتی را بوجود خواهند آورد؟

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=244

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.