• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

اسرائیل مانع از فرار یک گروه ۱۵۰ نفر اسرائیلی به ایران برای پناهندگی سیاسی شد

  • کد خبر : 2159
  • 14 اکتبر 2021 - 14:18
اسرائیل مانع از فرار یک گروه ۱۵۰ نفر اسرائیلی به ایران برای پناهندگی سیاسی شد

به گزارش مبین۲۴ روزنامه عربی زبان شرق الاوسط نوشت: مقامات اسرائیلی تلاش برای فرار ده‌ها خانواده یهودی که عضو یکی از فرقه‌های مذهبی سفت و سخت هستند به ایران را خنثی کردند.   اوریت کوهن ، یکی از شهروندان اسرائیلی متوجه شده بود که برادرش در میان فراریان است، او گفت که این گروه بیش […]

به گزارش مبین۲۴ روزنامه عربی زبان شرق الاوسط نوشت:

مقامات اسرائیلی تلاش برای فرار ده‌ها خانواده یهودی که عضو یکی از فرقه‌های مذهبی سفت و سخت هستند به ایران را خنثی کردند.  

اوریت کوهن ، یکی از شهروندان اسرائیلی متوجه شده بود که برادرش در میان فراریان است، او گفت که این گروه بیش از ۱۵۰ نفر در آخرین لحظه در فرودگاه پایتخت گواتمالا قبل از پرواز به تهران دستگیر شدند.  وی از مقامات خواسته بود تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از دور زدن آنان و اجرای طرح فرار انجام دهند.

این گروه با عنوان “قلب معصوم” شناخته می‌شود و از تعریف خود به عنوان یک حزب امتناع می ورزد و اصرار دارد که “گروهی از یهودیانی هستند که با صهیونیسم و ​​تمام اقدامات احزاب آن در اسرائیل دشمنی دارند” و دلیل آن این است که این احزاب سکولار هستند و از قوانین مذهبی یهود پیروی نمی‌کنند و مطابق آیه “آنچه را که برای خود دوست می‌داری برای دیگران هم دوست بدار” عمل نمی‌کنند و برای اهداف اقتصادی و منافع شخصی جنگ می‌کنند.  این گروه در سال ۱۹۸۵ در اسرائیل تأسیس شد و توانست ۱۰۰ خانواده یهودی را در خود جای دهد و رئیس و بنیانگذار آن شلومو هلبرنتز بود؛ او سکولاریسم را رها کرد و به دین روی آورد و شروع به فراخوانی برای مبارزه با صهیونیسم کرد. اعضای این گروه ملزم به داشتن یک زندگی سالم متوسط هستند​​ و نوشیدن مشروبات الکلی برای اعضای این گروه ممنوع است و یک نظم و انضباط به سبک نظامی دارند.

هلبرنتز تلاش کرد تا گروه‌هایی از جوانان یهودی را جذب خود کند و با والدین این مردان جوان که این گروه را باند خشونت آمیزی می‌دانستند و جان اعضای این گروه را در معرض تهدید می‌پنداشتند، درگیر شد و آنها هم به دادگاه‌های اسرائیل مراجعه کردند و شهادت‌هایی را ارائه دادند که حاکی از وجود مجازات‌های شدید همچون سوء‌استفاده جنسی و شکنجه علیه اعضاء بود.

پس از غرق شدن بنیانگذار گروه در اجرای مراسم غسل تعمید در یک رودخانه ، پسرش الیازر رهبری را بر عهده گرفت.  طبق شهادت والدین، ​​او در اعمال رفتار سختگیرانه از پدرش هم خشن تر بود.

در نهایت دادگاه با صدور حکمی فعالیت این گروه را ممنوع و آن را غیر قانونی اعلام کرد. برخی از اعضای این گروه به ایالات متحده فرار کردند و همچنین تصمیمات قضایی علیه آنها صادر شد.

تعدادی از آنها به کانادا گریختند و در آنجا نیز تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند، اما دادگاه کانادایی این ادعا که این گروه را یک سازمان شبه نظامی اما بی‌ضرر می‌دانست را رد کرد و به کسانی که به طور فعال عضو این گروه بودند اجازه فعالیت داد، اما از عضوگیری آنها جلوگیری کرد، بنابراین آنها شروع به تمرکز خود در گواتمالا کردند ولی به دلیل روابط خوب بین این کشور و اسرائیل، این کشور آنها را تحت تعقیب قرار داد و در نهایت آنان به اسرائیل بازگردانده شدند ولی یکی از خانواده‌ها توانست به اردن بگریزد و مقامات اردنی هم آنها را به اسرائیل تحولیل ندادند.

اگرچه دادگاه اسرائیلی رهبر این جنبش را به حبس محکوم کرد و ممنوعیت سفر را برای وی تعیین کرد، اما او موفق به فرار شد و خود را به گواتمالا رساند و همراهان خود را در یک گروه جمع کرد و سفر آنها را به ایران ترتیب داد که به دنبال اخذ پناهندگی سیاسی برای آنان بود.

بستگان این خانواده‌ها می ترسند که ایران از ورود آنها سوء استفاده کند و آنها را گروگان بگیرد و خواستار معاوضه آنها برای آزادی اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل شود.  اوریت کوهن می‌گوید: “یهودیانی در ایران زندگی می کنند که نیازی به مهاجرت به اسرائیل ندارند.  با این حال، گروه قلب معصوم که یهودیان ایرانی نیستند، بلکه از نظر مقامات ایرانی، آنان اسرائیلی هستند.

و مقامات ایرانی می‌توانند همچون قرارداد تبادل زندانیان شالیط که بر اساس آن ۱۰۲۷ زندانی فلسطینی آزاد شدند از آنها استفاده کنند و آنان تبدیل به بازیچه کودکانه‌ای ‌شوند.

بنابراین ، من به دولت اسرائیل مراجعه کردم تا اقدامات بازدارنده انجام دهند و با سران این گروه قرارداد ببندد تا به کشور بازگردند و از طریق نظارت بر فعالیت‌های آنها مشروعیت کسب کنند.

وی گفت: “هر قیمتی که ما به آنها بپردازیم بسیار کمتر از قیمتی هست که باید وقتی بپردازیم که آنان وارد ایران می‌شوند.”

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.