• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
4

آتش اختلافات در حزب جمهوریت عیان شد!

  • کد خبر : 2055
  • 09 ژانویه 2021 - 1:08
آتش اختلافات در حزب جمهوریت عیان شد!

رحمت‌اله بیگدلی، عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی در نامه‌ای سرگشاده به جمال عرف، رییس کمیسیون ماده ده قانون فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، «رسول منتجب‌نیا» را به «تخلفات گسترده» متهم کرد. به گزارش مبین۲۴، متن کامل این نامه به شرح زیر است:   باسمه تعالی جناب آقای دکتر جمال عرف معاون سیاسی و […]

رحمت‌اله بیگدلی، عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی در نامه‌ای سرگشاده به جمال عرف، رییس کمیسیون ماده ده قانون فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، «رسول منتجب‌نیا» را به «تخلفات گسترده» متهم کرد.

به گزارش مبین۲۴، متن کامل این نامه به شرح زیر است:

 

باسمه تعالی
جناب آقای دکتر جمال عرف
معاون سیاسی و قائم‌مقام محترم وزیر کشور
و رییس محترم کمیسیون ماده ده قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی

با سلام و ادای احترام، این‌جانب رحمت‌اله بیگدلی عضو هیات‌ موسس و عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی به عنوان یکی از اکثریت اعضای شورای مرکزی این حزب ضمن تقدیم برخی نکات، خواهان پاسخ شفاف و صریح و مستند به قانون احزاب در خصوص سوال اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی از سوی کمیسیون محترم ماده ده قانون فعالیت احزاب می‌باشم.

۱. همان‌طور که مستحضرید صحت برگزاری مجمع عمومی، اساسنامه و مرامنامه و صلاحیت اعضای منتخب شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی در تاریخ ۱۶/۱۱/۱۳۹۸ در جلسه کمیسیون ماده ده قانون نحوه فعالیت احزاب تأیید و با صدور پروانه فعالیت این حزب موافقت شده و مراتب مذکور در تاریخ ۲۶/۱۱/۱۳۹۸به هیأت مؤسس حزب ابلاغ گردیده و پروانه فعالیت این حزب در تاریخ ۱۸/۰۱/۱۳۹۹ به امضای وزیر محترم کشور رسیده است و طبق قانون احزاب باید بلافاصله اولین جلسه رسمی این حزب تشکیل و دبیرکل و مسؤولان دیگر واحدهای این حزب انتخاب می‌شد.

۲. با این‌که قریب ۱۱ ماه از تصویب صدور پروانه این حزب می‌گذرد، ولی متاسفانه تا کنون شورای مرکزی این حزب، هیچ‌گونه جلسه‌ی رسمی نداشته و فاقد دبیرکل و مسؤولان رسمی سایر واحد‌های انتخابی می‌باشد.کلیه درخواست‌های شفاهی اعضای شورای مرکزی و حداقل سه مورد درخواست کتبی آنان با امضای بیش از یک سوم اعضا برای برگزاری جلسات شورای مرکزی و تذکرات قانونی بازرسان با کارشکنی آقای رسول منتجب‌نیا بدون نتیجه مانده و جلسه رسمی شورای مرکزی برگزار نشده است.

۳٫ در دیدارهای مختلفی که به همراه آقایان مهندس محسن رفیعی‌فر، دکتر مرتضی نوروزپور، افشین زبردست، مهندس محسن ظریفیان، اسفندیار عبداللهی و مهندس امیرتیمور طاهری، اعضای محترم شورای مرکزی با جناب آقای حمید ملانوری دبیر محترم سابق کمیسیون ماده ده قانون نحوه فعالیت احزاب و جناب آقای دکتر مهدی امیری اصفهانی نماینده محترم دادستان کل کشور و عضو حقوقدان کمیسیون و حضرت‌عالی داشتیم هر سه بزرگوار تصریح کردید که براساس قانون احزاب، احزاب در شرف تأسیس فقط پس از تصویب صحت برگزاری مجمع عمومی، اساسنامه و مرامنامه و تأیید صلاحیت اعضای منتخب شورای مرکزی و موافقت با صدور پروانه فعالیت آن‌ها و ابلاغ آن به هیأت مؤسس حزب، مجاز به انتخاب دبیرکل و آغاز رسمی فعالیت می‌باشند و آقای ملانوری تأکید داشتند که هر نوع فعالیت حزبی قبل از تصویب صدور پروانه فعالیت تخلف محسوب می‌شود.

۴٫ هر سه بزرگوار از جمله حضرت‌عالی تصریح کردید که حزب جمهوریت ایران اسلامی پس از تصویب صحت برگزاری مجمع عمومی، اساسنامه و مرامنامه و تأیید صلاحیت اعضای منتخب شورای مرکزی و موافقت با صدور پروانه فعالیت آن‌ در جلسه مورخ ۱۶/۱۱/۱۳۹۸کمیسیون و ابلاغ آن به هیأت مؤسس در تاریخ ۲۶/۱۱/۱۳۹مجاز به انتخاب دبیرکل و آغاز رسمی فعالیت بوده است.

۵٫ در «بند ۱۴ ماده ۱ قانون احزاب» در باره «مجوز اولیه حزب» آمده است: «مجوز اولیه مجوز موقتی است که جهت تحصیل شرایط لازم برای صدور پروانه فعالیت نهایی حزب توسط کمیسیون احزاب صادر می‌شود.»

۶٫ در «بند ۱۴ ماده‌ یک قانون احزاب» در باره «پروانه فعالیت نهایی حزب» آمده است: «پروانه فعالیت نهایی مجوزی است که به موجب آن حزب اجازه دارد تا بر اساس مرامنامه و اساسنامه و در چهارچوب قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت کند.

۷٫ در «ماده سه قانون احزاب» در باره «مجوز اولیه تأسیس حزب» آمده است: «مجوز اولیه تأسیس حزب جهت راه‌اندازی آن و تحصیل شرایط برای صدور پروانه فعالیت مطابق ماده ۶ این قانون و برگزاری مجمع عمومی مؤسس جهت تصویب مرامنامه و اساسنامه بوده و اعتبار دیگری ندارد.»

۸٫ بر اساس «بند ۱۴ ماده یک قانون احزاب» در باره «مجوز اولیه حزب» و «بند ۱۴ ماده‌ یک قانون احزاب» در باره «پروانه فعالیت نهایی حزب» و «ماده سه قانون احزاب» در باره «مجوز اولیه تأسیس حزب» و «تبصره سه ماده سه قانون احزاب»، احزاب در شرف تاسیس، حق هیچ‌گونه فعالیت حزبی از جمله انتخاب دبیرکل و مسوولان واحدهای حزب را ندارند و به همین دلیل است که کمیسیون محترم ماده ده قانون فعالیت احزاب در تاریخ ۲۶/۱۱/۱۳۹ نامه خود مبنی بر الزام حزب جمهوریت ایران اسلامی برای انتشار گزارش مجمع عمومی در روزنامه رسمی را خطاب به هیات ‌موسس این حزب نوشته است.

۹٫ متاسفانه آقای رسول منتجب‌نیا تا کنون حدود ۱۱ ماه است که بعد از تصویب صدور پروانه فعالیت حزب جمهوریت مانع برگزاری جلسه شورای مرکزی برای انتخاب دبیرکل و مسؤولان واحدهای قانونی حزب شده و با غصب عنوان غیرقانونی دبیرکل مرتکب تخلفات وسیعی شده و با لطائف الحیل کمیسیون ماده ده را هم دور زده و با بهانه‌های واهی مانع اجرای الزام کمیسیون ماده ده مبنی بر برگزاری جلسه شورای مرکزی گردیده است!

۱۰٫ بخشی از تخلفات آقای رسول منتجب‌نیا که موجب بروز انشقاق در این حزب و زمینگیر کردن آن شده به شرح زیر است:

یک. غصب عنوان دبیرکلی به‌صورت غیرقانونی و ممانعت از برگزاری جلسه شورای مرکزی برای انتخاب دبیرکل و مسؤولان واحدهای حزب به صورت قانونی.

دو. نقل قول کذب از قول کمیسیون ماده قانون فعالیت احزاب و خیانت در امانت و دستکاری در اساسنامه مصوب مجمع عمومی و دادن اختیارات شورای مرکزی به دبیرکل که مشابه چنین خیانت در امانتی یک بار قبل از انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۵۴ در سازمان مجاهدین خلق ایران(منافقین) اتفاق افتاده است.

سه. اقدام به اختراع کمیته‌ها و شاخه‌های غیرقانونی برخلاف اساسنامه و بدون تصویب شورای مرکزی.

چهار. اقدام به عزل‌های غیرقانونی و مغایر اساسنامه بدون تصویب شورای مرکزی.

پنج. اقدام به نصب‌های غیرقانونی و مغایر اساسنامه بدون تصویب شورای مرکزی.

شش. پنهان‌کاری و نوشتن نامه‌های مخفیانه به کمیسیون ماده ده و ارائه اطلاعات صد در صد کذب به کمیسیون بدون اطلاع شورای مرکزی.
شش. پنهان‌کاری و مخفی کردن نامه‌های کمیسیون ماده ده به حزب جمهوریت ایران اسلامی از اعضای شورای مرکزی.

هفت. نوشتن نامه به اعضای شورای مرکزی منتقد خود و زدن اتهامات زیر به اعضای اکثریت منتقد خود: «ضداسلام، ضدانقلاب، ضدنظام، ضدامام، ضدروحانیت، دارای پرونده‌های سیاه و زشت، شیاد، کذاب، فتنه‌انگیز، شهرت‌طلب، نامتعادل روحی، فاسق، فاجر و …!»

هشت. سوء‌استفاده از عنوان غیرقانونی دبیرکلی و سربرگ و مُهر حزب و نوشتن نامه‌های گوناگون به نهادهای مختلف و ادارات و سازمان‌های محل کار اعضای شورای مرکزی و درخواست بیکار کردن آنان!

جناب آقای دکتر عرف، در نشستی که به اتفاق آقایان مرتضی نوروزپور، افشین زبردست، محسن ظریفیان، اسفندیار عبداللهی و امیرتیمور طاهری با حضرت‌عالی داشتیم، وقتی من عرض کردم که آقای منتجب‌نیا در نامه‌های مختلف و فایل‌های صوتی موجود از ایشان چنین اتهامات کذب و تکان‌دهنده‌ای را به اعضای محترم شورای مرکزی زده است، شما فرمودید که آقای منتجب‌نیا در نامه‌هایی به شما (کمیسیون ماده ده) نیز چنین اتهاماتی را به منتقدان خود زده است!

نه. ادعای کذب برگزاری مجازی جلسه شورای مرکزی که با تکذیب اکثریت اعضای شورای مرکز کذب بودن آن مسلم شد.

ده. آقای منتجب‌نیا با این‌که هر هفته جلسات گوناگونی را با حضور دوستان خود در فضای بسته منزل خود برگزار می‌کند، اما از برگزاری جلسات شورای مرکزی در فضای باز و با رعایت دقیق‌ترین پروتکل‌های بهداشتی مانع می‌شود و با بی‌اعتنایی کامل به آخرین نامه کمیسیون به حزب مبنی بر ضرورت برگزاری جلسه شورای مرکزی مانع برگزاری جلسه شورای مرکزی شده و تلاش کرده است که با دعوت برخی افراد به منزل خود و تحت فشار قرار دادن آنان امضاهایی برای تثبیت مادام العمر خود بگیرد و آن را به جای مصوبه شورای مرکزی به کمیسیون ارسال کند که اکثر اعضای محترم شورای مرکزی به او نه گفته‌اند!

دو خواسته اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت از کمیسیون ماده ده احزاب:

یک. اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت از کمیسیون ماده ده قانون فعالیت احزاب می‌خواهند که رسما و مستند به قانون احزاب اعلام کنند که حزب جمهوریت از چه تاریخی مجاز به انتخاب دبیرکل و واحدهای قانونی حزب بوده است؟

دو. اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت از کمیسیون ماده ده قانون فعالیت احزاب می‌خواهند که مساعدت لازم را برای برگزاری جلسه رسمی شورای مرکزی به صورت حضوری و با حضور نماینده کمیسیون و با دستور جلسه اصلاح اساسنامه مورد درخواست کمیسیون، انتخاب دبیرکل و واحدهای قانونی حزب مبذول فرمایند. با تشکر.

رحمت‌اله بیگدلی
عضو هیأت مؤسس و شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی

رونوشت:
۱٫ اعضای محترم کمیسیون ماده ده قانون فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی
۲٫ خانه احزاب ایران
۳٫ دبیران کل محترم احزاب ایران

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2055

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.