• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

روز عالی برای بشریت’: فایزر می گوید واکسن کوید۱۹ بیش از ۹۰٪ موثر است

  • کد خبر : 2034
  • 09 نوامبر 2020 - 23:25
روز عالی برای بشریت’: فایزر می گوید واکسن کوید۱۹ بیش از ۹۰٪ موثر است

به گزارش ایران‌تایمز به نقل از رویترز، شرکت فایزر روز دوشنبه گفت واکسن آزمایشی کوید۱۹ بیش از ۹۰٪موثر بوده است ، این یک پیروزی بزرگ در مبارزه با همه گیری هست که منجر به کشته شدن بیش از یکمیلیون نفر و ضربه زدن به اقتصاد جهانی و زندگی روزمره شده است. فایزر و بیو ان […]

به گزارش ایران‌تایمز به نقل از رویترز، شرکت فایزر روز دوشنبه گفت واکسن آزمایشی کوید۱۹ بیش از ۹۰٪موثر بوده است ، این یک پیروزی بزرگ در مبارزه با همه گیری هست که منجر به کشته شدن بیش از یکمیلیون نفر و ضربه زدن به اقتصاد جهانی و زندگی روزمره شده است.

فایزر و بیو ان تچ شریک آلمانیش اولین دارو سازانی هستند که دادههای موفقیت آمیز در یک آزمایشبالینی واکسن کرونا را در مقیاس وسیع  منتشر کردند.  این شرکتها گفتند که تاکنون هیچ مورد نگرانکننده جدی در زمینه ایمنی مشاهده نکردهاند و انتظار دارند در ماه جاری برای استفاده اضطراری از اینواکسن مجوز ایالات متحده را بگیرند و به احتمال زیاد تصمیمات قانونی در خصوص این واکسن به زودیدر ماه دسامبر گرفته خواهد شد.

در صورت اعطای مجوز به این دو شرکت تخمین زده می‌شود که امسال می‌توانند تا ۵۰ میلیون دوز تولیدکنند ، که برای محافظت از ۲۵ میلیون نفر کافی است و سپس در سال ۲۰۲۱ تا ۱٫۳ میلیارد دوز تولیدخواهند کرد.

آلبرت بورلا ، رئیس و مدیر اجرایی فایزر ، گفت:امروز یک روز عالی برای علم و بشریت است.”

ما در حال رسیدن به نقطه عطفی مهم در برنامه تولید واکسن خود هستیم در حالی که جهان بیشتریننیاز را به آن دارد و با ثبت رکوردهای جدیدی از ابتلا ، بیمارستان‌های پر از بیمار که به سقف ظرفیت خودنزدیک شده‌اند و اقتصادی که برای بازگشایی تلاش می کند..”

اگر واکسن فایزر مجوز بگیرد ، تعداد دوزهای اولیه آن محدود هستند و سوالات زیادی باقی میماند ، ازجمله اینکه واکسن چه مدت محافظت می کند.

اوگور ساهین ، مدیر اجرایی بیو ان تچ به رویترز گفت که او خوش بین است که اثر ایمن سازی واکسن تایک سال ادامه داشته باشد ، اگرچه هنوز قطعی نیست.

این خبر باعث شد که من تا بیخ بناگوشم بخندم.  دیدن چنین نتایج مثبتی در مورد این واکسن بسیارراحت نیست و به طور کلی نوید ساخت واکسن کوید۱۹ را می دهد. “

نیل ویلسون ، تحلیلگر ارشد بازار در Markets.com گفت:

مانند مشاهده نوری در انتهای تونل است.  فقط امیدواریم که مانعی برای تولید واکسن ایجاد نشود ، اماسال ۲۰۲۱ خیلی روشن تر به نظر می‌رسد.

چشم انداز واکسن، مانند برقی در بازارهای جهانی درخشید. بازارهای اس‌اندپی ۵۰۰  و داو جونز باافزایش سهام بانکها ، شرکتهای بزرگ نفتی و شرکتهای مسافرتی به بالاترین رکورد خود رسیدند.  سهام فایزر در ساعت ۱۴:۵۰ به وقت گرینویچ در نیویورک ۸٫۶ درصد بالاتر رفت ، در حالی که سهام بیو انتچ ۱۱ درصد رشد داشته است.

سهام سایر تولیدکنندگان واکسن که در آخرین مرحله آزمایشات خود هستند همچون جانسون و جانسون۴٫۵٪ و مدرنا ۵٫۵٪ افزایش یافت.  آسترا زنکا انگلیس نیز ۳٫۵٪ افت داشت.

ویلیام شفنر ، متخصص بیماریهای عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه وندربیلت ، نشویل ، تنسی گفت:

واقعا دادههای کارایی این واکسن چشمگیر است.  این بهتر از آن است که اکثر ما پیش بینی می کردیم.

او در ادامه گفت البته این مطالعه هنوز کامل نشده است ، اما با این وجود داده ها بسیار محکم به نظر میرسند.

فایزر انتظار دارد مجوز استفاده گسترده واکسن برای افراد ۱۶ تا ۸۵ ساله را در ایالات متحده دریافت کند. برای انجام این کار ، به دو ماه داده آزمایشات از ایمنی حدود نیمی از ۴۴۰۰۰ شرکت کننده در مطالعه نیازدارد که انتظار می رود در هفته سوم نوامبر تکمیل شود.

بیل گروبر ، یکی از برترین دانشمندان واکسن سازی فایزر ، در مصاحبه ای گفت:من نزدیک به وجد آمدنهستم.”  این یک روز عالی برای سلامت عمومی هست و این امکان وجود دارد که همه ما را از شرایطی کهاکنون در آن قرار گرفته‌ایم خارج کند.”

برای از بین بردن شدت شیوع ویروس کرونا ، بین ۵۵ تا ۶۵ درصد از جمعیت نیاز به واکسیناسیون دارند ،ینس اسپان ، وزیر بهداشت آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت ، او انتظار ندارد که قبل ازسه ماهه اول ۲۰۲۱ واکسن در دسترس باشد.

فایزر و بیو ان تچ قراردادی ۱٫۹۵ میلیارد دلاری برای تحویل ۱۰۰ میلیون دوز واکسن از ابتدای امسال بادولت ایالات متحده منعقد کرده است.  آنها همچنین با اتحادیه اروپا ، انگلیس ، کانادا و ژاپن به توافقنامههای اولیه رسیدهاند.

این دارو ساز آمریکایی گفت که تجزیه و تحلیل موقت بر روی ۹۴ شرکت کننده در آزمایش COVID-19 بابررسی اینکه چه تعداد از آنها واکسن را در مقابل شبه دارو (یک ماده غیرموثر که به جای یک دارویاثربخش به کار می رود و در آزمایشها به گروه گواه اختصاص می یابد )دریافت کرده اند ، انجام دادهاست.

فایزر در خصوص نتایج این تجزیه و تحلیل و اینکه چه تعداد از کسانی که واکسن را دریافت کردهاند وبیمار شدهاند، سکوت کرده و تنها گفته بیش از ۹۰٪ اثربخشی مشاهده شده و به ۸ مورد از ۹۴ موردواکسن تزریق نشده بود و واکسیناسیون در دو نوبت با فاصله سه هفته اجرا شده است.

میزان اثربخشی بالاتر از ۵۰٪ مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای تولید واکسن ویروسکرونا است.

فایزر گفت برای تأیید میزان کارایی ، تا زمانی که آزمایش کوید ۱۹ بر روی ۱۶۴ مورد شرکت کننده انجامشود ، ادامه دارد. بورلا روز دوشنبه به CNBC گفت که بر اساس نرخ افزایش عفونت ، این آزمایش میتواندتا قبل از پایان ماه نوامبر به پایان برسد.

فایزر گفت که داده های آن هنگامی مورد بررسی قرار می گیرد که نتایج کل آزمایش را بدست آورده باشند.

مریلین آدو ، سرپرست طب گرمسیری در مرکز پزشکی دانشگاه هامبورگاپندورف در آلمان گفت:این اولینسیگنال های جالب توجه هستند ، اما بازهم فقط در بیانیه های مطبوعاتی منتشر شده‌اند.”

داده های اولیه هنوز در دسترس نیستند و انتشار یک مورد بررسی همگانی هنوز در انتظار است.  قبل ازارزیابی نهایی هنوز باید منتظر اطلاعات دقیق باشیم. “

شاهد آن بوده‌ایم که در رقابت جهانی برای تهیه واکسن، کشورهای ثروتمندتر با تولیدکنندگان دارو مانندفایزر ، آسترا زنکا و جانسون اند جانسون قراردادهای چندین میلیارد دلاری را منعقد کرده‌اند، که این سوالرا ایجاد میکند که چه زمانی افراد با درآمد متوسط ​​و فقیرتر می‌توانند به تلقیح این واکسن دسترسی پیداکنند.

ایالات متحده میلیاردها دلار برای تولید واکسن در شش شرکت داروسازی از جمله مدرنا و جانسون اندجانسون از طریق Operation Warp Speed ​​(برنامه‌ای که برای مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصیآمریکا برای سرعت بخشیدن به تولید واکسن کوید۱۹ طراحی شده است )هزینه کرده است.  فایزر بخشیاز این برنامه تحقیق و توسعه نیست و آزمایشات خود را به طور مستقل انجام میدهد ، اما برای تهیهواکسن با ایالات متحده قراردادی در حدود ۲ میلیارد دلار دارد.

ترامپ بارها و بارها به مردم اطمینان داده بود که دولت وی احتمالاً یک واکسن موفق را به موقع و برایانتخابات ریاست جمهوری ، که سه شنبه گذشته برگزار شد ، به دست خواهد آورد.  اما روز شنبه ، بایدن ،رقیب دموکرات او برنده اعلام شد.

ده ها سازنده دارو و گروه تحقیقاتی در سراسر جهان در حال تولید واکسن علیه COVID-19 هستند ، که ازروز اول ظهور ویروس کرونا در اواخر سال گذشته در چین ، بیش از ۵۰ میلیون نفر را بیمار کرده است.

واکسن فایزر و بیو ان تچ از فناوری مسنجر RNA (mRNA) استفاده میکند ، که متکی به ژن هایمصنوعی قابل تولید است که می تواند در هفته تولید و تولید شود و در مقیاس با سرعت بیشتری نسبتبه واکسنهای معمولی تولید می شود.

انتظار می رود نتایج آزمایش گسترده شرکت مدرنا، که نامزد تولید واکسن با فناوری مشابه است ، دراواخر ماه جاری گزارش شود.

فناوری mRNA برای ایجاد پاسخ ایمنی بدون استفاده از عوامل بیماریزا مانند ذرات واقعی ویروسطراحی شده است.

فایزر به تنهایی توانایی تأمین واکسن کافی برای ایالات متحده را ندارد. دولت ترامپ گفته است که برایتمام ۳۳۰ میلیون ساکن ایالات متحده که باید تا اواسط سال ۲۰۲۱ واکسینه شوند ، تأمین بودجه کافیخواهد کرد.

دولت آمریکا گفته است که واکسن ها به طور رایگان در اختیار آمریکایی ها قرار می گیرد ، از جمله بیمهشدگان ، بیمه نشده ها و افراد تحت پوشش برنامههای بهداشتی دولتی مانند مدیکر.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2034

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.