• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

ادعای اورشلیم پست : درجه‌داران حزب‌الله در حمله‌ی هوایی اسراییل به دمشق زخمی شدند / المیادین : کذب است!

  • کد خبر : 1790
  • 26 دسامبر 2018 - 14:52
ادعای اورشلیم پست : درجه‌داران حزب‌الله در حمله‌ی هوایی اسراییل به دمشق زخمی شدند / المیادین : کذب است!

به گزارش مبین ۲۴ رسانه اسرائیلی اورشلیم پست در گزارشی در خصوص حملات سه شنبه شب ارتش اسرائیل به لبنان و سوریه نوشت : سیستم دفاعی رژیم صهیونیستی دربرابر موشک ضدهوایی سوریه در نیمه‌شب سه‌شنبه فعال شد، و پس از آن اسراییل به پایتخت سوریه –دمشق– حمله کرد. رسانه‌ها خبر از هدف قرار گرفتن انبار […]

به گزارش مبین ۲۴ رسانه اسرائیلی اورشلیم پست در گزارشی در خصوص حملات سه شنبه شب ارتش اسرائیل به لبنان و سوریه نوشت :

سیستم دفاعی رژیم صهیونیستی دربرابر موشک ضدهوایی سوریه در نیمه‌شب سه‌شنبه فعال شد، و پس از آن اسراییل به پایتخت سوریهدمشقحمله کرد. رسانه‌ها خبر از هدف قرار گرفتن انبار سلاحی در نزدیکی دمشق می‌دهند.

IDF –نیروهای دفاعی اسرائیلدر بیانیه‌ای ادعا کرد که هیچ آسیب یا جراحتی به نیروهای اسراییل نرسیده‌است.

بر اساس گزارشات تایید نشده‌ی اسراییل، شلیک از شهر خدرادر شمال سرزمین‌های اشغالیانجام‌شده و در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی موجود است، رد بزرگی از دود به سمت آسمان دیده می‌شود و به نقل از کنسول محلی حفرواقع در تپه‌های شارونصدای انفجار از این شهر به گوش می‌رسیده.

بر اساس گزارش‌هایی که از IDF در دسترس است واضحا مشخص نیست که موشک‌های سوریه اصابتی داشته‌اند.

شبکه‌های محلی سوری خبر دادندکه سه شنبه‌شب سیستم دفاعی هوایی این کشور «حملات خصمانه‌ای» را در غرب دمشق پس از حملات هوایی اسراییل متوقف کرده‌است، که بر اساس گزارش‌های محلی شامل ۲۲ موشک می‌شود. این موشک‌ها نقاطی از جمله محل ذخیره‌سازی سلاح‌های نظامیان نزدیک به جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده‌اند.

مکان‌های دیگری که مورد حمله قرار گرفته‌اند: موقعیت نظامی نزدیک به ایران در حومه‌ی دمشق،تاسیسات دفاع هوایی و مرکز فرماندهی تیپ۶۸ و تیپ۱۳۷ ارتش سوریه واقع در دمشق، مرکز فرمان‌دهی متعلق به بخش چهارم ارتش سوریه در محله‌ی الموناع در حوالی دمشق و واحد ۱۰ نظامی ناحیه‌ی قطنا.

بنابر ادعای IDF۷ یک مخزن موشک‌های فجر۵ ایرانی نیز در دمشق مورد اصابت قرار گرفته‌است که به‌گفته‌ی پایگاه خبری اسراییلی nziv.net تهدیدی برای مناطق اسراییل در نزدیک به آن‌جا، به‌خصوص شهر جلیل در اراضی اشغالی بوده‌است. گزارش دیگری از این سایت خبری حاوی این ادعاست که چند شخصیت برجسته به نمایندگی از حزب‌الله که به دمشق آمده‌بودند نیز در نزدیکی این حملات قرار داشتند.

بر اساس گزارشی از نشریه‌ی نیوزویک، چند نفر از بزرگان حزب‌الله در این حمله مجروح شده‌اند. یک مقام بخش دفاعی ایالات متحده که به اسناد درجه‌بندی شده‌ی رژیم‌صهیونیستی دسترسی دارد به نیوزویک گفته که برنامه این‌بوده که افراد مورد هدف حزب‌الله ترور شوند. این مقام رسمی می‌گوید که حمله‌ی هوایی چند دقیقه بعد از آن صورت گرفته که این گروه سوار هواپیمایی به مقصد ایران شده‌بودند.

به نقل از آژانس خبری صنعاپایگاه خبری دولتی سوریه، یک مقام نظامی سوری گفته‌است: «هواپیماهای نیروی نظامی اسراییل امشب به ما حمله کردند، و بسیاری از موشک‌های شلیکی‌شان قبل از اصابت، مورد هدف قرار گرفته و نابود شده‌اند» بعدتر گزارش شد که سه سرباز سوری در این حملات مجروح شده و یک انبار مهمات آسیب دیده‌‌است.

چند نفر از روی زمین از این راکت‌های شلیک‌شده به سمت موشک‌های اسراییلی فیلم گرفته‌اند، که به نظر می‌رسد سیستم دفاع هوایی اس۲۰۰سیستم اصلی دفاع هوایی سوریهباشد. ساکنین محله‌ی خبر داده‌اند که بقایایی این موشک‌ها را در نزدیکی الدیماس، قطنا، الصبوره و در مجاورت المزههمگی در غرب دمشقیافته‌اند. بعضی از این مناطق در گذشته نیز مورد هدف قرارگرفته‌بودند.

قبل از این حملات در روز سه شنبه، رسانه‌های لبنانی خبر داده‌بودند که قبل از آغاز حملات به سوریه، جت‌های ارتش اسراییل در حال دور زدن در بخش جنوبی لبنان بوده‌اند.

آمیچای اشتاینخبرنگارنوشته که صدای این حملات در تمام دمشق به گوش میٰ‌رسید. رسانه‌های اسراییلی نیز می‌گویند ستون‌های دود این حملات تا شهر خدرا در سرزمین‌های اشغالی نیز دیده‌می‌شد. گزارش‌های دیگر نیز حاکی از آن‌است که صدای انفجارهای بلند در شمال اسراییل شنیده می‌شد.

شبکه‌ی خبری صنعای سوریه می‌گوید که این حملات اسراییل به قصد اهداف نزدیک به دولت ایران بوده، ولی کانال خبری المنارنزدیک به حزب‌الله لبنانمی‌گوید که جت‌های اسراییل در رسیدن به اهداف خود موفق نبوده‌اند.

این حملات یک هفته بعد از اعلام خبر کاخ سفید مبنی بر خروج سربازان آمریکایی از سوریه بوده‌است. نخست وزیر اسرائیل، نتانیاهودر واکنش به این تصمیم ادعا کرد که اسراییل عملیات‌های نظامی علیه ایران (در سوریه) را پس از ترک نیروهای آمریکایی گسترش خواهد داد.

به گزارش اورشلیم پست دو هواپیمای ایرانی دقیقا قبل از شروع خبر آغاز حملات، دمشق را در سه‌شنبه شب ترک کرده‌اند. با توجه به اطلاعات سایت‌های مانیتورینگ پرواز، یک هوای تجاری بویینگ ۷۴۷ متعلق به قشم‌ایر فرودگاه بین‌المللی دمشق را در ساعت ۹:۲۸ ترک کرده، که دقیقا نیم‌ساعت قبل از رسیدن گزارش‌هایی مبنی بر حملات هوایی به سوریه در شب سه‌شنبه بوده‌است.

به گزارش اورشلیم پست، با توجه به اطلاعات سایت FlightRadar24.com، بویینگ ۷۴۷۲۱۸F دمشق را به مقصد شرق به طرف ایران ترک کرده، تا ارتفاع سه هزار پایی اوج گرفته و در حدود ساعت ده شب از روی آسمان عراق عبور کرده‌است و در حدود نیمه‌ی شب به تهران رسیده‌است.

دومین پرواز به سمت تهران، با هواپیمایی متعلق به شرکت ماهان در ساعت ۱۰:۰۴ انجام‌گرفته و همان مسیر را طی کرده‌است.

قبلا اخباری در شبکه‌ی فاکس نیوز و هم‌چنین در العربیه منتشر شده که ادعا می‌کند به‌وسیله‌ی شرکت قشم‌ایر به دمشق و حزب‌الله کمک‌های نظامی می‌شود. هم‌چنین شرکت ماهان ایر نیز با ادعای وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر همکاری با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران قبل تحریم‌شده‌است. با توجه به این موارد، به‌نظر می‌رسد پرواز شرکت قشم‌ایر قبل از آغاز حملات و پرواز شرکت ماهان‌ایر در حوالی آن‌ها بوده‌است.

به گزارش المیادین به نقل از منابع موثق خبر داد گزار‌ش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره هدف قرار داده شدن فرماندهان حزب الله در سوریه، کذب است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=1790

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.