• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

وضعیت وخیم و رو به مرگ کودک ۱۲ ساله ایرانی در اردوگاه مرگ دولت فاشیستی استرالیا به دلیل اعتصاب غذا

  • کد خبر : 1267
  • 21 آگوست 2018 - 14:35
وضعیت وخیم و رو به مرگ کودک ۱۲ ساله ایرانی در اردوگاه مرگ دولت فاشیستی استرالیا به دلیل اعتصاب غذا

منابع خبری استرالیا گزارش دادند که یک پسر بچه ۱۲ ساله مهاجر ایرانی در بازداشتگاه نائورو که از دو هفته گذشته در اعتصاب غذا بسر می برد در شرایط بحرانی جسمی قرار دارد. به گزارش مبین ۲۴ به نقل از ایرنا ، رسانه های استرالیا به نقل از ‘ایان رینتول ‘ سخنگوی ائتلاف برای پناهجویان […]

منابع خبری استرالیا گزارش دادند که یک پسر بچه ۱۲ ساله مهاجر ایرانی در بازداشتگاه نائورو که از دو هفته گذشته در اعتصاب غذا بسر می برد در شرایط بحرانی جسمی قرار دارد.

به گزارش مبین ۲۴ به نقل از ایرنا ، رسانه های استرالیا به نقل از ‘ایان رینتول ‘ سخنگوی ائتلاف برای پناهجویان استرالیا اعلام کردند:این پسربچه ایرانی که از دو هفته گذشته تاکنون از خوردن غذا امتناع کرده ،به دلیل وخامت شرایط جسمی در مرکز درمانی بین المللی در نائورو بستری شده و پزشکان تلاش می کنند وضعیت وی را با مایعات وریدی ثابت نگه دارند .

رئیس این نهاد مدنی استرالیایی گفت:به نظر می رسد مشکلات و بیماری شدید روحی باعث این اقدام شده است.

شبکه خبری اس بی اس استرالیا به نقل از پزشکان این کودک اعلام کرد وی به رغم سن پائین درگیر بیماری افسردگی و پیش رونده است.

 

رینتول اظهار کرد بیماری و تنش در اردوگاه نائورو که مهاجران غیر قانونی استرالیا در آن بسر می برند از مهمترین علت بیماری روحی و جسمی این کودک است.

 

براساس گزارش رسانه های استرالیایی ،تلاش برای انتقال این کودک از درمانگاه به بیمارستانی در استرالیا به دلیل مخالفت ماموران مرزی تاکنون ناکام مانده است.

 

به گفته پزشکان ،این کودک که در شرایط بسیار بدی بسر می برد ،وزنش به ۳۶ کیلوگرم کاهش یافته است.

 

روزنامه گاردین نیز در گزارشی نیست نوشت:این کودک در شرایط کنونی با مرگ دست و پنجه نرم می کند.

 

شبکه اس بی اس استرالیا گزارش داد: تاکنون هیچ یک از مسئولان مرزی و یا وزارت کشور استرالیا حاضر به گفت وگو در این زمینه با رسانه ها نشده اند.

 

گروههای مدنی و حقوق بشری استرالیا پیشتر از دولت این کشور خواستند تا مهاجران غیر قانونی در اردوگاههای نائورو و مانوس را آزاد و یا به کشورهای دیگر بفرستند.

این گروههای خواستار خروج هرچه سریعتر کودکان حاضر دراین اردوگاهها شدند.

 

مسئولان استرالیایی اعلام کردند که بدنبال انتقال پناهجویان ساکن این اردوگاهها به کشورهای جهان سوم هستند و تاکنون کامبوج با پذیرش برخی از این افراد موافقت کرده است.

رسانه های استرالیایی پیشتر گزارش دادند که از سال گذشته تاکنون ۲۶۳ مورد از پناهجویان ساکن نائورو به آمریکا منتقل شده اند که مهاجران غیرقانونی برخی کشورها از جمله ایران در میان آنها نبودند.

 

شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز استرالیا نیز در ابتدای ماه جاری گزارش داد دادگاه رسیدگی به پرونده مرگ ‘عباس خزایی’، پناهجوی ایرانی در اردوگاههای مهاجران غیرقانونی، کوتاهی دولت استرالیا را علت اصلی این مرگ وی اعلام کرد.

 

‘حمید خزایی’ ۲۴ ساله در سال ۲۰۱۴ بعد از یک سال اقامت در جزیره مانوس به دلیل عفونت پوستی در ناحیه پا و عدم وجود یک سیستم مراقبت درمانی و پزشکی (آنتی بیوتیک) بعد از ۱۳ روز در این جزیره درگذشت.

 

مرداد سال گذشته نیز ، جسد حامد شمشیرپور، پناهجوی ایرانی ۳۱ ساله در نزدیکی مرکز نگهداری از پناهجویان پیدا شده بود.

حدود دو سال پیش نیز یک پناهجوی ایرانی دیگر در اردوگاه نائورو بر اثر خودسوزی جان خود را از دست داده بود.

 

پس از اعمال سیاست های سختگیرانه و نژادپرستانه استرالیا از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون علیه مهاجران غیرقانونی ۶ نفر از آنها در اردوگاههای مختلف جان خود را ازدست دادند.

برخی مقام های استرالیایی سال گذشته اعلام کردند: حدود ۲ هزار مهاجر غیرقانونی از جمله تعدادی اتباع ایرانی در بازداشتگاه های استرالیا در دو جزیره دور افتاده در اقیانوس آرام زندگی می کنند که ۱۵۰ نفر از آنها را کودکان تشکیل می دهند.

 

این درحالی است که سیاست های دولت مالکوم ترنبول علیه مهاجران با تایید مردم استرالیا همراه نیست.

 

تاکنون هزاران نفر از مردم شهرهای مختلف استرالیا علیه قوانین سخت گیرانه مهاجرتی و اقدامات قانونی شدید دولت مالکوم ترنبول علیه مهاجران غیرقانونی و پناهجویان دراین کشور تظاهرات اعتراض آمیز متعددی برپا کرده اند.

استرالیایی ها از دولت خود خواستند تا به بازداشت و حبس غیرقانونی مهاجران غیرقانونی پایان دهد.

 

دولت استرالیا در ۵ سال گذشته با سیاست های سختگیرانه مهاجران غیرقانونی را در این دو اردوگاه بدون محاکمه قانونی بازداشت کردند که شورای حقوق بشر سازمان ملل از آن به عنوان بازداشت های خودسرانه نام برده است.

 

کانبرا از سال ۲۰۱۳ تاکنون سخت ترین مواضع را علیه پناهجویان به کار گرفته و با توافق با پاپوا گینه نو و نائورو دو کشور کوچک در اقیانوس آرام مهاجران غیرقانونی را بازداشت و به اردوگاههایی دراین دو جزیره دور افتاده اقیانوس آرام اعزام کرده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=1267

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.