• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

هیئت منصفه رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ را گناهکار شناخت/ پل مانافورت چه کسی هست؟

  • کد خبر : 1276
  • 22 آگوست 2018 - 2:46
هیئت منصفه رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ را گناهکار شناخت/ پل مانافورت چه کسی هست؟

اعضای هیئت منصفه یک دادگاه در آمریکا پل مانافورت، رییس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را در هشت مورد از ۱۸ اتهام عمدتا مالیاتی و بانکی که علیه وی مطرح شده بود، گناهکار اعلام کرده است. هشت اتهامی که اعضای هیئت منصفه درباره آن به توافق رسیده اند عبارتند از: پنج مورد اظهارنامه مالیاتی دروغین، […]

اعضای هیئت منصفه یک دادگاه در آمریکا پل مانافورت، رییس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را در هشت مورد از ۱۸ اتهام عمدتا مالیاتی و بانکی که علیه وی مطرح شده بود، گناهکار اعلام کرده است.

هشت اتهامی که اعضای هیئت منصفه درباره آن به توافق رسیده اند عبارتند از: پنج مورد اظهارنامه مالیاتی دروغین، یک مورد پنهان کردن حساب بانکی خارجی و یک فقره اختلاس بانکی.

اعضای هیئت منصفه دادگاه، واقع در الکساندریای ایالت ویرجینیا، نتوانستند در مورد ۱۰ اتهام به توافق برسند؛ قاضی روند دادرسی درباره آن ۱۰ اتهام را مختومه اعلام کرده است.

اتهامات آقای مانافورت می تواند ۸۰ سال حبس در پی داشته باشد. قاضی هنوز در این پرونده حکمی صادر نکرده است.

دادگاه آقای مانافورت اولین محاکمه علنیست که در پی تحقیقات ویژه درباره تبانی احتمالی روسیه با ستاد تبلیغاتی آقای ترامپ برگزار می‌شود.

آقای مانافورت که مشاور سیاسی بوده و ستاد انتخاباتی رییس جمهوری آمریکا را حدود سه ماه هدایت می‌کرد اظهار بی‌گناهی کرده است.

هیچ یک از اتهاماتی که علیه وی در دادگاه مطرح شد به تحقیقات تبانی احتمالی میان کمپین دونالد ترامپ و روسیه ارتباطی ندارد.

دادستان ها گفتند که آقای مانافورت برای پنهان کردن ده ها میلیون دلار درآمد در ۳۰ حساب بانکی خارجی در سه کشور مختلف تلاش کرده بود.

آنها او را به استفاده از این پول برای تامین یک زندگی مجلل از جمله یک ساعت ۲۱ میلیون دلاری متهم کردند.

پل مانافورت چه کسی هست؟

پل مانافورت در کارزارهای انتخاباتی دیگر روسای جمهور آمریکا نیز فعالیت کرده از جمله در کارزار انتخاباتی جرالد فورد در میانه دهه هفتاد میلادی و رونالد ریگان در سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۰.

شهرت آقای مانافورت در دنیای سیاست آمریکا به این بود که می‌تواند نمایندگی کسانی را برعهده بگیرد که بدنام هستند و کمتر کسی برایشان ‌لابی‌ می‌کند از جمله برای‌ فردیناند مارکوس رییس جمهوری سابق فیلیپین فعالیت کرد که به شکنجه آدم‌ربایی و کشتن هزاران نفر از مخالفان خود متهم بود.

آقای مانافورت در ماه می ۲۰۱۶ ریاست کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ را برعهده گرفت. هدف او این بود که از آقای ترامپ چهره‌ای منطقی‌تر ارائه کند. فردی که به جای بداهه‌گویی در گردهمایی‌های انتخاباتی از روی متن‌ سخنرانی می‌کرد. او درعین حال سازماندهی گردهمایی حزب جمهوری‌خواه را برعهده گرفت، مراسمی که در آن نامزدی رسمی آقای ترامپ برای حزب جمهوری‌خواه اعلام شد.

با این همه آقای مانافورت به سرعت با اتهاماتی دردسرساز روبرو شد. او متهم شد که به ازای مشاوره سیاسی برای رییس جمهوری وقت اوکراین که از حمایت روسیه نیز برخوردار بوده میلیون‌ها دلار دستمزد گرفته بدون اینکه این مبادلات مالی را طبق مقررات آمریکا علنی کند. پس از حضور او لحن و زبان مانیفست حزب جمهوریخواه در قبال درگیری‌های اوکراین تغییر کرد و بخش‌های ضدروسیه آن حذف شد.

منافورت در ماه اوت ۲۰۱۶ از کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ خارج شد.

اتهامات

براساس اسناد دادگاه او متهم است که از طریق فعالیت در اوکراین ده‌ها میلیون دلار درآمد داشته و تلاش کرده “درآمدهای خود را از مقامات آمریکایی پنهان کند.”

از جمله این اتهامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

▪ پنج مورد اظهارنامه مالیاتی دروغین

▪ چهار مورد پنهانکاری در اعلام حساب‌های بانکی خارج از امریکا. دادستان‌ها می‌گویند آقای منافورت از حساب‌هایی در قبرس، سنت وینسنت و گرنادین در منطقه کارائیب میلیون‌ها دلار پول وارد کشور کرده است.

▪ ۹ مورد فساد بانکی یا توطئه برای فساد بانکی. آقای منافورت متهم است که برای اخذ وام از سه بانک ادعای دروغ کرده است.

▪ دادستان‌ها می‌گویند در دادگاه مدارکی ارائه می‌کنند که نشان می‌دهد یک مقام ارشد بانکی به آقای منافورت در قبال وعده سمتی در دولت و کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ ۱۶ میلیون دلار وام داده است.

همچنین ۵۰۰ سند به دادگاه ارائه شده از جمله اسناد مالکیت ساعت‌های لوکس و خانه‌های مجلل. در عین حال فهرست ۳۵ شاهد نیز به دادگاه ارائه شده است.

در میان این شاهدان نام ریک گیتس، دستیار آقای منافورت به چشم می‌خورد که در ماه فوریه در زمینه تلاش برای دروغگویی به کارآگاهان اظهار گناهکاری کرد و از آن زمان با محققان پرونده همکاری کرده است. آقای منافورت تمام اتهامات خود را رد کرد.

اتهامات آقای مانافورت همگی در تحقیقات بازرس ویژه دخالت‌ روسیه در انتخابات آمریکا مطرح شده است. بازرس ویژه رابرت مولر که ریاست این تحقیقات را برعهده دارد سه شرکت و ۳۲ فرد را رسما متهم کرده است.

وکلایی که با آقای مولر کار می‌کنند می‌گویند “دولت قصد ندارد شواهد یا استدلالی را در دادگاه ارائه کند که به تبانی با روسیه مرتبط باشد.”

ترامپ از زمان متهم شدن پل منافورت با او همدلی کرده اما تلاش کرده میان خود و اتهامات او فاصله بیندازد.

رودی جولیانی وکیل شخصی آقای ترامپ تلویحا گفته است ممکن است رییس جمهوری آمریکا در صورت مجرم شناخته شدن آقای منافورت او را عفو کند.

آقای جولیانی گفته است رییس جمهوری “حق دارد” عفو آقای منافورت را درنظر بگیرد و این کار “در حوزه اختیارات اوست”.

مانافورت برخلاف ریک گیتس دستیار سابقش با بازرسان پرونده همکاری نکرده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=1276

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.