• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

روحانی: امروز روزی نیست که سخنانی گفته شود که مردم امیدشان نسبت به آینده تضعیف شود

  • کد خبر : 740
  • 23 اکتبر 2017 - 11:31
روحانی: امروز روزی نیست که سخنانی گفته شود که مردم امیدشان نسبت به آینده تضعیف شود

دکتر حسن روحانی صبح امروز (دوشنبه) در همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت حاج سیدمصطفی خمینی در محل سالن اجلاس سران تهران، اظهار کرد: ?راجع تسلیحات ایران خیلی به حرف‌ها گوش نکنید. تسلیحات ایران همه مثل همه کشورهای دنیاست. ما مقررات بین المللی داریم و در قانون اساسی هم داریم که نیروی نظامی ما باید بازدارنده […]

دکتر حسن روحانی صبح امروز (دوشنبه) در همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت حاج سیدمصطفی خمینی در محل سالن اجلاس سران تهران، اظهار کرد:

?راجع تسلیحات ایران خیلی به حرف‌ها گوش نکنید. تسلیحات ایران همه مثل همه کشورهای دنیاست. ما مقررات بین المللی داریم و در قانون اساسی هم داریم که نیروی نظامی ما باید بازدارنده باشد و چیز دیگری هم نمی خواهیم.

?ما در شرایط مبادا دفاع موثر انجام خواهیم داد و کسی نمی‌تواند راجع به قدرت نظامی کشور ما که بر مبنای قانون اساسی و دکترین دفاعی است، حرفی بزند. بعضی‌ها که می‌خواهند با ما حرف بزنند تشریف بیاورند تا ببینیم چه کسی ضرر می‌کند. ما از آنها سوال می‌کنیم وقتی در مقابل متجاوز می‌جنگیدیم آیا به ما اسلحه دادید یا به متجاوز؟ یا می‌پرسیم در شرایطی که مردم ما زیر بمباران موشک‌های دشمن بودند آیا آنها حاضر شدند به ما سلاح پدافندی بدهند؟

? در زمان جنگ ما یک توپ ضد هوایی ساخت اروپا را که آنها متعهد به تعمیر آن بودند، به آنجا فرستادیم و نه تنها گفتند تعمیر نمی کنیم،‌ بلکه گفتند نمی‌توانیم به شما برگردانیم چون در شرایط جنگ هستیم. آیا آنها می‌خواهند راجع به تسلیحات ما حرف بزنند؟ اتفاقا ما خیلی حرف داریم.

?چه کسی برای منطقه ویرانی آورد؟ چه کسی عراق را ویران کرد؟ چه کسی به تروریست‌ها کمک کرد و آنها را به وجود آورد؟ به حرف‌ها اعتنا نکنید. اگر روزی لازم باشد ما بلدیم چگونه جواب بدهیم. قبلا هم بحث شده و آنها همیشه در برابر حرف حق ما سخنی نداشته‌اند. راه ما صحیح و استوار است و آن را ادامه می‌دهیم. البته ممکن است مشکلاتی هم باشد که در برابر مشکلات ایستاده ایم.

?تحریم، ظلم به ملت ایران و کار غلط،‌ نادرست و غیر عادلانه ای بود. کاری که دولت یازدهم کرد این بود که رفت این ظلم را از سر ملت ایران بردارد و تحریم‌ها را بشکند. حالا یکی می‌گوید صد در صد برداشته نشده و ۸۵ درصد برداشته شده است. در دنیای سیاست که صفر و صد نداریم.

? ما همیشه دنبال مصالح و منافع کشورمان هستیم و در چارچوب مصالح و منافع کشورمان جلو می‌رویم. امروز روزی نیست که سخنانی گفته شود که مردم امیدشان نسبت به آینده تضعیف شود. ما آینده خوبی خواهیم داشت. در منطقه قدم‌های صحیحی برداشته ایم و همچنین در مساله هسته‌ای قدم‌های درستی برداشته‌ایم که جای اشکالی ندارد. البته در مذاکره در برابر قدرت‌ها همیشه به صد در صد نمی‌رسیم. ما هسته‌ای را از دست ندادیم بلکه آن را حفظ کرده‌ایم و تحقیق و توسعه را که اساس انرژی هسته‌ای است، ادامه می‌دهیم.

? ما در برابر تهمت‌ها و پرونده ها ایستادیم و بسیاری از تحریم‌ها را برداشیم . دیدید دیروز رئیس جمهور آمریکا گفت که اروپایی‌ها می‌گویند در همکاری با ایران منفعت داریم و آمریکا تنها جلوی ایران می‌ایستد. لحن و بیان رئیس جمهور آمریکا را ببینید که نشان دهنده این است ملت ما مسیر و راه درست را انتخاب کرده است.

?آنچه باعث شد امام در نهضت اسلامی پیروز شود، ‌اعتماد مردم به امام بود. اگر اعتماد مردم از بین برود، همه چیز از بین می‌رود. اینکه امام قدرت داشت با اعلامیه خود در نجف و پاریس، کشور را به حرکت در بیاورد، به این دلیل بود که مردم امام را قبول کرده بودند.

?در عراق،‌ سوریه،‌ لبنان،‌ شمال آفریقا و خلیج فارس کجا بدون نظر ایران می‌شود اقدام سرنوشت سازی انجام داد؟ دلیل این مساله آگاهی و وحدت ملت و هوشیاری رهبری است و اینکه ما همه کنار هم هستیم و اگر فاصله بگیریم، شاهد این عظمت نخواهیم بود.

? کی سراغ دارید رئیس جمهور آمریکا حرف بزند و تمام دنیا با آن مخالفت کنند؟ به جز سه چهار کشور کوچک و یک رژیم جعلی که از حرف و راه آمریکا حمایت کردند. در درون آمریکا هم نظرسنجی‌ها همین را می گوید، ‌پس ما نباید بگذاریم اعتماد بین مردم و حاکمیت صدمه بخورد. دولت، قوه مقننه، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و در راس آن رهبری همه با هم حاکمیت کشور هستیم و فکر نکنیم اگر به بخشی لطمه زدیم بخش دیگر تقویت می‌شود،‌ بلکه همه حاکمیت فرو می‌ریزد.

? نگذاریم سرمایه اجتماعی لطمه ببیند. اگر اشکالی کوچکی هست بزرگ نکنیم. رسانه‌های بیگانه دشمنی خودشان را نشان می دهند اما رسانه‌های داخلی باید وظیفه سنگین خود را حفظ کنند و به مردم اعتماد به نظام را بدهد. هر قدمی برای اعتماد،‌ خدمت به ملت و کشور است و هر قدمی برای عدم اعتماد کشور را در معرض خطر قرار می دهد.

? مسیر ما درست و دقیق بوده و از هیاهوی این و آن نباید باکی داشته باشیم. ما یک توافقنامه بین المللی داریم و حتی دولت جدید آمریکا بعد از ۱۰ ماه که هر روز می‌گوید‌ این بدترین توافق تاریخ است، هنوز نتوانسته با این توافق کاری کند. این نشان دهنده عظمت ملت ایران، ‌دیپلمات‌ها و نیروهای مقتدر ایرانی است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=740

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.