• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3

۴۵ کارش امنیت ملی آمریکا از ترامپ خواستند از برجام خارج شود

  • کد خبر : 401
  • 23 سپتامبر 2017 - 9:30

  ۴۵ کارشناس امنیت ملی آمریکا در نامه ای به دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور، از وی خواسته اند که براساس طرح جان بولتون، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد، از توافق هسته ای با ایران، برجام، خارج شود. این نامه روز پنجشنبه ۲۱ سپتامبر در رسانه های آمریکا منتشر شده است. این […]

 

۴۵ کارشناس امنیت ملی آمریکا در نامه ای به دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور، از وی خواسته اند که براساس طرح جان بولتون، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد، از توافق هسته ای با ایران، برجام، خارج شود.

این نامه روز پنجشنبه ۲۱ سپتامبر در رسانه های آمریکا منتشر شده است.

این کارشناسان امنیت ملی آمریکا که شماری از آنها مقامات بلندپایه در عرصه های منع گسترش تسلیحات اتمی و کنترل آنها و امور اطلاعاتی در دولت های گذشته هستند، در نامه خود تصریح کرده اند،برجام توافقی خطرناک است، چرا که به ایران اجازه می دهد در دوره زمانی این توافق برنامه تسلیحات اتمی خود را دنبال کند.

آنها اضافه کرده اند، این توافق سازوکارهای نظارتی و راستی آزمایی ضعیفی دارد و اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه را نادیده می گیرد.

نویسندگان این نامه تاکید کرده اند، از آنجا که تداوم برجام خطرات بزرگی برای امنیت آمریکا و جامعه بین المللی به همراه دارد و اقناع ایران برای پذیرش الحاق متممی به این توافق امکانپذیر نیست لذا تنها گزینه پیش رو برای آمریکا، خروج از این توافق و آغاز رویکردی جامع است که همه تهدیدهای ایران از جمله حمایت از تروریسم وبرنامه موشکی این کشور، را در بر می گیرد.

امضا کنندگان این نامه تصریح کرده اند، چنین راهبری در قبال ایران می بایست شامل ائتلافی گسترده ازکشورهایی مانند اسرائیل و دیگر همپیمانان عرب آمریکا در خلیج فارس باشد.

آنها همچنین گفته اند، طرح جان بولتون برای خروج آمریکا از برجام با هماهنگی همپیمانان این کشور، بهترین راه برای مهار آسیب های ناشی از امتیازاتی است که ایران در جریان مذاکره با دولت اوباما دریافت کرده است.

ویلیام بویکن؛ معاون پیشین وزیر دفاع در امور اطلاعات، جیمز لیونز؛ فرمانده پیشین ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام، هنری کوپر؛ مقام پیشین وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد امور دفاع و هوافضا، منفرد اِیمر؛ معاون پیشین امور تایید و جمع آوری اطلاعات؛ آژانس کنترل و منع گسترش تسلیحات اتمی، و داگلاس فیت؛ معاون پیشین وزیر دفاع، از جمله امضا کنندگان این نامه هستند.

https://t.me/iran_times/120051

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=401

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.