• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

مخالف سلاح های هسته ای و تهدید هسته ای؛ و خواهان ثبات و صلح در شبه جزیره کره هستیم

  • کد خبر : 261
  • 19 سپتامبر 2017 - 23:40
مخالف سلاح های هسته ای و تهدید هسته ای؛ و خواهان ثبات و صلح در شبه جزیره کره هستیم

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار نخست وزیر ژاپن در نیویورک تصریح کرد: ?جمهوری اسلامی ایران براساس هشت گزارش‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره بر تعهدات خود در چارچوب برجام ، پایبند بوده و به آنها عمل کرده است. ? حمایت قاطع ژاپن از برجام در تحکیم صلح و […]

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار نخست وزیر ژاپن در نیویورک تصریح کرد:

?جمهوری اسلامی ایران براساس هشت گزارش‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره بر تعهدات خود در چارچوب برجام ، پایبند بوده و به آنها عمل کرده است.

? حمایت قاطع ژاپن از برجام در تحکیم صلح و ثبات منطقه موثر است، ما آغازگر نقض برجام نخواهیم بود و امیدواریم بقیه کشورها هم پایبند به تعهدات قانونی، حقوقی و اخلاقی خودشان باشند.

? از توسعه روابط و همکاری‌های همه جانبه تهران و توکیو استقبال می کنیم و ژاپن می‌تواند در بخش‌های گوناگون از جمله نفت، گاز، پتروشیمی و توسعه بنادر در ایران حضور یافته و فعالیت کنند.

? توسعه بنادر جنوبی از جمله چابهار نقش مهم و مؤثری در گسترش روابط ایران و ژاپن و کل منطقه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ژاپن نیز می‌توانند در توسعه بنادر و شبکه ریلی، سرمایه‌گذاری کنند.

? موضوع مبارزه با آلودگی هوا برای ما مهم است و از همکاری خوب ایران و ژاپن در بحث محیط زیست حمایت می کنیم. ژاپن برای بهینه کردن مصرف انرژی تجربه زیادی دارد و می تواند اجرای طرح های مهمی را در این عرصه در ایران برعهده بگیرد.

? در زمینه علمی و فناوری ، های تک و پارکهای علم و فناوری و دانشگاه ها نیز آمادگی و زمینه زیادی برای همکاری وجود دارد.

? گردشگری و ارتباط دو ملت مساله بسیار مهمی است و ما علاقه مند به توسعه تسهیلات لازم برای رفت و آمد ملت ها هستیم.

? در حوزه ارتباطات بانکی قدمهایی برداشته ایم اما نیازمند روابط نزدیکتر و گسترده تر بانکها هستیم و امیدوارم در مجموع با این اقداماتی که انجام گرفته ، روابط دو کشور در همه زمینه های اقتصادی ، علمی و فناوری گسترش یابد.

? ایران روابط خوبی با ژاپن، کره جنوبی و چین دارد ، ما با آغاز هرگونه مسابقه تسلیحاتی از جمله در شرق آسیا مخالفیم و خواهان ثبات و صلح در شبه جزیره کره هستیم.

? سلاح کشتار جمعی برای همه جهان خطرناک است و ما مخالف سلاح های هسته ای و تهدید توسط آن هستیم و این نظر خود را نیز صراحتا اعلام کرده ایم.

? جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی در راستای توسعه ثبات و امنیت در منطقه دریغ نخواهد کرد.

?فشار کشورها از جمله ژاپن به دولت میانمار و کمک به مردم و آوارگان ،می تواند در کاهش درد و رنج مسلمانان میانماری موثر باشد

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=261

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.