• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

روحانی: موشک‌های‌مان را تقویت می‌کنیم/ از مردم یمن، سوریه و فلسطین دفاع می‌کنیم

  • کد خبر : 353
  • 22 سپتامبر 2017 - 10:56
روحانی: موشک‌های‌مان را تقویت می‌کنیم/ از مردم یمن، سوریه و فلسطین دفاع می‌کنیم

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان صبح روز جمعه (۳۱ شهریورماه ۹۶) در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح در جوار حرم امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: ?متاسفانه در دوران‌های قبل از انقلاب هر زمان که جنگ آغاز می‌شد نتایج خوشحال کننده‌ای برای ملت ما به همراه نداشت. […]

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان صبح روز جمعه (۳۱ شهریورماه ۹۶) در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح در جوار حرم امام خمینی (ره) برگزار شد گفت:

?متاسفانه در دوران‌های قبل از انقلاب هر زمان که جنگ آغاز می‌شد نتایج خوشحال کننده‌ای برای ملت ما به همراه نداشت. از جنگ‌های ایران و عثمانی و ایران و روسیه تا جنگ‌های اول و دوم، در همه حوادث متاسفانه کشور ما تحت تاثیر منفی اینگونه جنگ‌ها و حوادث قرار گرفته و حتی در برخی از آنها نیز بخش‌های مختلفی از سرزمین‌ عزیز ما از دست رفته است.

? تنها جنگی که سراسر آن غرور، حماسه و پیروزی و افتخار بود و طی آن حتی یک وجب از سرزمین ایران در اختیار متجاوزان قرار نگرفت، دفاع مقدسی بود که امام خمینی (ره) به عنوان ولی فقیه و فرماندهی کل قوا آن را رهبری کردند و نیروهای مسلح و مردم نیز فرمان امام خمینی (ره) را به جان خریدند و با وجود حمایت همه قدرت‌های جهانی از متجاوزان، مردم ما تنها و با توکل بر خدا و امید بر آینده پیروزمندانه و با ایثار خود توانستند پیروزی‌ها و حماسه‌های بزرگی رقم بزنند.

?نیروهای مسلح ما همواره خود را برای بازدارندگی در برابر متجاوزان آماده کرده‌اند.

? متاسفانه در دنیای امروز زمانی که ملتی آزاد می‌خواهد برای دفاع، با دستان توانمند و هنرمند خود سلاح موردش را بسازد، مورد اتهام و توهین مستکبرین جهانی و بوق‌های تبلیغاتی‌شان قرار می‌گیرد. در حالی که آنها خود سالانه میلیاردها دلار از انواع سلاح‌های مدرن را روانه کشورهای منطقه می‌کنند و امروز نتایج این اقدامات و طرح‌ها در یمن، سوریه و عراق قابل مشاهده است.

?جمهوری اسلامی ایران همواره سلاح‌هایش را برای دفاع از کشور خود و ملت‌های منطقه در برابر تجاوز قدرت‌های بزرگ و تروریست ارتقاء داده‌اند.

? من از حاکمان برخی از کشورهای مستکبر که با لحنی نادرست و غلط با مردم ایران سخن می‌گویند می‌پرسم که می‌دانند در روزهای سختی که برای مردم منطقه رقم خورده است چه کسی پذیرای آوارگان بوده؟ من از آنها می‌پرسم که ملت ایران با میهمان‌نوازی خود میزبان مردم مظلوم افغانستان و عراق که سرزمین‌شان را شما به خاک و خون کشیده بودید، نبودند؟

? آن روزی که آنها گروه‌های تروریستی را در منطقه ساختند به این تروریست‌ها پول و آموزش دادند و آنها را تسلیح کردند و این تروریست‌ها نیز در افغانستان، عراق، سوریه و لبنان به جان مردم افتادند کدام کشور بود که به ندای مظلومانه عراق، سوریه و دولت‌های تحت فشار آنها پاسخ مثبت داد و بغداد و دمشق را از تصرف آدم‌کشان و تروریست‌ها نجات داد و امنیت را در منطقه برقرار کرد؟ آیا آنهایی که هر روز در منطقه و جهان مشکل آفرینی می‌کنند و افتخار فروش سلاح‌ برای سلب آزادی‌ و آرامش مردم را دارند و همچنین آن رژیم خونخواری که ۷۰ سال است ملت‌های منطقه را مورد تجاوز قرار داده، در برابر ملتی از منطقه ما دفاع کرده‌اند؟

? بسیار خوشحالم که امسال در سازمان ملل میان همه کشورهای جهان که در این مجمع اجتماع کرده بودند، تنها دو صدای متفاوت آن هم از سوی آمریکا و رژیم اشغالگر در برابر صدای جهان قرار گرفت. همه جهان در سازمان ملل بر حمایت از مسیر صلح تاکید کرده‌اند و حل یک مشکل منطقه‌ای و بین‌المللی را از طریق مذاکره و منطق مورد توجه قرار دادند، اما فقط دو نفر بودند که از ظلم و ایجاد امنیت در منطقه خاورمیانه ابراز نگرانی کردند.

? سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل آزمایشی بود که واقعیت حاکمان واشنگتن و حاکمان قاصب تل‌آویو را به جهانیان نشان داد.

? جمهوری اسلامی ایران از مظلومان دنیا همواره حمایت خواهد کرد؛ چه برخی بخواهند و چه نخواهند ما از مردم مظلوم یمن، سوریه و فلسطین دفاع خواهیم کرد و قدرت دفاعی و نظامی خود را آن میزان که لازم است و برای بازدارندگی ضروری بدانیم تقویت خواهیم کرد.

? ما برای دفاع از سرزمین خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت، نه تنها موشک‌های خود را تقویت خواهیم کرد، بلکه نیروهای زمینی، دریایی و هوایمان هواره مورد حمایت مردم خواهند بود.

? چنانچه ما عهد و پیمانی با کسی ببندیم تا زمانی پای عهد و پیمان خود ایستاده‌ایم که طرف مقابل به آن پیمان وفادار باشد.

? ما هیچ تردیدی نداریم تا روزی که ملت بزرگ ایران یکپارچه و منسجم با فرامین مقام معظم رهبری در مسیر عزت خود حرکت می‌کند، هیچ قدرتی قادر نخواهد بود که ما را از مسیر ایستادگی و حق خود باز دارد. مطمئن هستیم که با توکل به خدا پیروزی نهایی در همه صحنه‌ها از آن ما خواهد بود.

https://t.me/iran_times/119909

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=353

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.