• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

برجام می تواند الگوی خوبی برای صلح و ثبات در منطقه و جهان باشد

  • کد خبر : 128
  • 18 سپتامبر 2017 - 23:58
برجام می تواند الگوی خوبی برای صلح و ثبات در منطقه و جهان باشد

  حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار ” آنتونیو گوترش” دبیر کل سازمان ملل که در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو مجمع عمومی این سازمان برگزار شد، با تبریک انتخاب آقای گوترش به عنوان دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت: ?برجام می تواند الگوی خوبی برای صلح و ثبات در منطقه […]

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار ” آنتونیو گوترش” دبیر کل سازمان ملل که در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو مجمع عمومی این سازمان برگزار شد، با تبریک انتخاب آقای گوترش به عنوان دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت:

?برجام می تواند الگوی خوبی برای صلح و ثبات در منطقه و جهان باشد و مسوولیت آژانس بین المللی انرژی اتمی و دبیر کل سازمان ملل در حمایت و تقویت برجام بویژه در برابر آنهایی که خلاف تعهدات گام بر می دارند، بسیار با اهمیت است.

?جمهوری اسلامی ایران همواره برای حمایت از شما و پیشبرد مسوولیت سنگینی که برعهده دارید، آماده است.

? دبیر کل سازمان ملل متحد تلاش های خود را برای اجرای قطعنامه جهان علیه خشونت و افراط گرایی (WAVE) و قطعنامه های سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ مرتبط با آن بکار گیرد.

? ایران علیه تروریسم اقدامات ارزشمندی در منطقه انجام داده است. باید برای حل مشکلات منطقه بدنبال راه حل های سیاسی بود و ما با کشورهای دوست همانند ترکیه و روسیه در حال پیشبرد روند مذاکرات آستانه هستیم.

? بحث همه پرسی در اقلیم کردستان عراق و هرگونه حرکت در جهت تغییر مرز و جغرافیای کشورهای منطقه بسیار خطرناک است.

? حقیقیت این است که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده است. برجام گام مهمی در تقویت صلح است و معتقدم همه باید از آن حفاظت کنند.

? سازمان ملل خواهان همکاری بسیار نزدیک با ایران برای حل و فصل سیاسی مشکلات در کشورها است.

? ما معتقدیم حل مشکلات کنونی در سوریه و عراق در گرو پیگیری راه حل های سیاسی و مذاکره همه طرف ها است؛ همانند آنچه که اکنون با مشارکت ایران، روسیه و ترکیه در آستانه و از سوی سازمان ملل در ژنو در جریان است.

? هر گونه تجزیه عراق یا سوریه نفعی برای ثبات منطقه ندارد و ما آماده همکاری با ایران در تقویت پایه های صلح و امنیت در منطقه هستیم.

https://t.me/iran_times/119273

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=128

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.